Jeg har for næsten et år siden erhvervet mig et 10Kw Blackstar setup, og er faktisk sindsygt glad for fyret.
Men jeg har også nogle små issues med fyret, og vil frygteligt gerne høre jeres input og tanker omkring det.
Jeg opvarmer 135m2 nyrenoveret hus, hvor vi har 22gr på gulvvarme nedenunder, gulvarme på badeværelse ovenpå, og ellers ingen varme på.
Jeg har 300mm udl i taget, og 200mm uld i etageadskillelse så kan faktisk have 16gr ovenpå og 22 nedenunder. Og vil mene huset er fornuftigt isoleret så.
Ja jeg har 15m fra fyrrum til huset,igennem en tilbygning hvor rør er isoleret, og "spildvarmen" bliver brugt til at holde den bygning på 15gr.
Jeg har desuden en 150l vandvarmer hængende i fyrrummet. Alle rør i fyrrum er med skåle på, men ellers ingen isolering.
Fyrrum er midlertidigt dårligt isoleret, fordi døren kun er en indvendig papdør, selvom den sidder ud til en uisoleret garage (er ved at bygge garagen)
Nå, lang beskrivelse..
Jeg har hver 3-4dg stop, manglende lys på sensor, og når jeg så kommer ud, er hærden fyldt med slagger. En hurtigt rens, og så kører det igen.
1) Mit forbrug er meget højt, omkring 40-45kg piller i døgnet ligenu - syntes det er voldsomt, og fyret kører stort set 100% hele tiden
2) Jeg har ingen trækstabilisator på fyret, men kører med meget lav røgtemp, er det så ikke udtryk for det er fint nok?
3) Har købt en iltstyring, men ikke fået den sat til endnu, vil den rette lidt op på forbruget.?
4) Kompressorrens, af hærden vil vel kunne hjælpe på slagger? Men er der nogen der eksperimenteret med kompressorrens af varmefladerne i kedlen, syntes mine er MEGET beskidte meget hurtigt
link til min stokerpro
https://stokercloud.dk/v3/#/mortendahl/main-page
Og tak hvis du stadig er med herned til

Mvh
Morten Dahl