Tak for medlemskab
Jeg kunne bruge lidt råd fra nogle fastbrændselsfyre..
Jeg bor på en gård hvor der står et fastbrændselsfyr( alcon 30kw fra 2002) i en stald 50m fra stuehuset, de sidste 8m rør er i fri luft dog isoleret resten af rørene kører på loftet over staldene, fyret er lidt utæt nu og står for udskiftning..der er koblet en gammel olietank på som akkumuleringstank, rummet hvor fyret står ligner en brandtomt

Huset som skal opvarmes er 220m2 der er brændeovn som bruges hver dag i den kolde tid, huset er meget sparsomt isoleret, så det ville være lækkert at komme til lidt billig varme, den tidligere ejer har fyret med halm + alt muligt, jeg har fyret med engangspaller der kunne smides hele ind, det har gået ok, men er det koldt skal der fyres 3 gange i døgnet. Jeg tænker at med et nyt fyr Attak 45kw og Ny 2000l akkumuleringstank kunne man måske komme ned på fyring 1 gang i døgnet ? Det vil jeg godt kunne leve med.. er det realistisk?
Alle snakker om varmepumper, er det nu man skal skifte?, da installationen i stalden virker “gammel” hvem kan vurderer hvad der er smartest at gøre og om der skal laves for meget om til det kan betale sig at bygge videre på. Jeg bor i Odder
Alle varmepumpe folk sige det godt kan betale sig

, men kan egentligt lide at fyre og det skaber en god stemning på en gammel gård, er lidt i vildrede om selve installationen er god nok, bliver alt utæt hvis det skal køre med trykekspansion osv.
Håber nogen kommer med lidt input
Pft Allan