Amatørarbejde altså mig.

Her snakker vi om Huset samt alt "gør det selv" til huset
Alt om renovering, byggeri og konstruktion
Kalechen
Stoker IV
Stoker IV
7
Har takket: 1 gang
Blevet takket: 26 gange

Amatørarbejde altså mig.

Indlæg af Kalechen »

Prøvede at rette noget malerarbejde op. For at sige det pænt, blev jeg ikke imponeret af noget profesionel malerarbejde. Det er specielt skuffende når der ikke bliver spurgt til pris, men kun at få udført en opgave. Jeg er totalt lægmand vedr. malerarbejde, men tænkte det nok ikke kunne blive meget værre, hvis jeg selv prøvede.

Investerede i en fugefjerner/skraber, fugemasse og maling. Jeg sleb vinduespladen med korn 80. Flere steder var PDF pladen synlig så det fik en gang grunder og jeg sleb med korn 120. Så en gang maling der var alt for tyk i konsistens så afslibning een gang til. Nu med noget fortyndet maling og afslibning med korn 400 som var den fineste der var en i sampak. Det endte med fire til fem gange maling og det var noget overraskende at penselstrøgene faktisk forsvandt med den tynde maling og konen var desværre så tilfreds at hun fik ideer. Selve hjørnet er heller ikke så pænt, men det ville rimelig sikkert give bagslag. De sorte pletter skyldes nok at jeg er ret dygtig at tabe min tlf. så kameraglasset får revner.

Det er bestemt ikke fejlfrit men nu kan jeg udholde at se på det, men kan ikke lade være med at tænke på hvor godt professionelle kunne kunne gøre det hvis de ville...
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.
Kalechen
Stoker IV
Stoker IV
7

Re: Amatørarbejde altså mig.

Indlæg af Kalechen »

Glemte to billeder.
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.
Brugeravatar
pelle
Supporter
Supporter
17
Mit fyr: vigas 25 gasogen 2x1200 l akku
Areal: 240
Brændsel: gran og fyr og sol
Fremviser gerne i postnummer: 6900
Årligt forbrug: 3.5 tons træ pr. år
Geografisk sted: lidt syd for herning
Har takket: 304 gange
Blevet takket: 397 gange

Indlæg af pelle »

Den er lidt svær. Finish skal også være i orden. Men, timeløn er jo dyr. Hvis det fugearbejde er hvad der er efterladt og der er malet ovenpå er det ikke ok. Helt klart et flot resultat du har fået. Og det er lavet korrekt. Flere tynde lag og mellem slibning gør malingen stærkere og det flyder bedre ud. :great: Men, igen skulle maleren lave det samme, ville det kræve flere besøg, da malingen jo så skulle tørre mellem hvert besøg. Og så bliver det dyrere :)
Solceller 7.6 kw anlæg. 40 x 190 watt. 42 gr. taghældning. 25 gr. mod vest fra stik syd. 2 stk 3 kw KLNE invertere.
V. pumpe Luft/luft . Panasonic. CS.HE9LKE/ CU.HE9LKE
Livet er ikke så fattigt på glæder, når bare man kommer de rigtige steder.
Kalechen
Stoker IV
Stoker IV
7

Indlæg af Kalechen »

Glæder mig, men hvis jeg var håndværker uden der blev skelet til pris, så ville jeg en hel del for både for kundens skyld og for min faglighed.

Jeg tænker jeg ville tjekke forventningsniveauet med kunden og er kunden på det rene med kvalitet koster, så må det være en ønskesituation i min bog.

Tilbage til "Huset"