Problemer med 3-vejs ventil

Ordet er frit
Snak om lige hvad du har lyst til
kennethmc
Stoker I
Stoker I

Problemer med 3-vejs ventil

Indlæg af kennethmc »

Hej

Jeg har nogle problemer med min nykøbte automatiserede 3-vejs ventil. Jeg har lige skfitet den fordi den anden var i stykker. Det er den samme model som den tidligere og jeg har installeret den præcist som den anden sad, både med rør og ledninger.

Det der sker er, at når den er ved at skifte over til at skulle varme forbrugsvandet op i buffertanken, så klikker den helt vildt. Der er som om at den forsøger men ikke kan.

Det er ikke mig selv der har installeret varmepumpen eller rør til at begynde med, det er en VVS'er. Men hvad jeg kan læse mig frem til på nettet, så får jeg indtryk af, at indgangen "AB" på 3-vejs ventilen skal være fra varmepumpen. På mit anlæg er "A" sat til varmepumpen. Jeg har vedhæftet et diagram over hvordan det er sat sammen.
Kan det være det som er galt?

Hvis det er det som er årsagen, så forstår ikke hvordan anlægget indtil nu har kørt 3 år uden problemer med den opsætning?

Jeg håber at der er nogen som kan hjælpe med problemet.
diagram-varmepumpe.png
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.
Bri_Jac
Stoker XIV
Stoker XIV
15
Mit fyr: brændeovn
Areal: 177
Brændsel: træ og el
Dagligt forbrug: 0
Årligt forbrug: 0
Geografisk sted: Pedersborg, Sjælland
Har takket: 452 gange
Blevet takket: 61 gange

Re: Problemer med 3-vejs ventil

Indlæg af Bri_Jac »

min nykøbte automatiserede 3-vejs ventil? men vi kan ikke vide noget om den, venligst oplys detaljer, der må jo står noget på papæsken ventilen ankom i, elles tjek på selve ventilen

Tilbage til "Fri debat"