Så køre vi på Ok-mix og skovflis. Det er en ulden blanding men det brænder kanon godt. Forsløbig ingen problemer med brodandelse i magasinet.

Fint aske du får, det ser godt udClaus skrev:Hej
Så køre vi på Ok-mix og skovflis. Det er en ulden blanding men det brænder kanon godt. Forsløbig ingen problemer med brodandelse i magasinet.
Hej kaptajnkaptajnen skrev:Smart!
Går udfra at det er for at få et produkt der ligger imellem fint og groft!
Har du prøvet oliekagemix eller skovflisen alene i din stoker?
Hvordan med økonomien?
Fortæl fortæl...
Jeg får lyst til at prøve noget af det samme...
Oki det virker til at være billigt, men hvordan er blandingsforholdet?Claus skrev: Hej kaptajn
Jeg har før fyret med noget andet tungt pulveragtigt matriale i en anden stoker, og det kneb med at brænde det ordentligt.
Så da jeg skulle prøve ok-mix tænkte jeg at det kunne give et lidt mere luftigt matriale hvis jeg blanded flis i.
Jeg gav 400 kr for 1,8m3 flis og det vejede 600 kg. Efter at det har tørret lidt er der ca 400kg tilbage så det er ca 1 kr pr kg
Ok-mix kostede 1550 kr pr ton leveret, og med en brændværdi på 4670 kcal pr kg er det et billigt brændsel.
Jeg har ikke kørt med skovflis eller ok-mix alene, men det skal da prøves.
Oki det er vel i RUNDE tal ca 1,- pr kg og det er da nemt at programmet for træpiller passer...Claus skrev:Blandingsforholdet 1:1 i rummål ( 1 spand mix + 1 spand flis ) og det æder den med samme indstilling som til træpiller