Syntes egentlig at det var lidt tidligt havde kun fyret 1½ magasin da røg temp nåede op på 180 grader ved spidsbelastninger.
Kører med tænd/sluk to gange om dagen så det burde ikke være fordi det bare ligger og ulmer med pausefyring.
Nå men jeg kunne jo lige vride rensehåndtaget så burde rensningen kunne vente til weekenden. Men hvad var nu det. Håndtaget var slet ikke til at vride. Det sad uhjælpelig fast.
Hva skal det nu betyde.
Nå men besluttede at skyde afhentningen af datteren 1 time næste dag, vi skal jo have fikset det fyr, så der vi ikke behøver at sidde og fryse om aftenen (vi ved jo alle hvordan lillemor tackler det med at sidde og fryse, for en ekstra trøje kan der jo ikke være tale om

Dagen efter skynder jeg mig hjem fra arbejde og får renselemmen åbnet.
Pyh der er godt nok meget sod!?
Nå, begynder at rense, men hvad er nu det efter et par hiv med rense børsten, bliver den mistænkelig let at trække op og ned. Ud med kosten og hvad ser jeg. Alle "børsterne" er væk der sidder kun en lille tynd stribe tilbage. Hvad er nu det for noget. Den er under et år gammel.
Kigger på uret hvor lange tid har jeg igen. Dagplejen lukker kl 16.
30 min endnu. Jo det må kunne lade sig gøre.
Frem med et nyt børste hoved samtidig med at der bandes over den dårlige kvalitet, den får de sgu retur

Nå men får renset resten af fyret med det nye børstehoved.
Så er det bare at få løsnet akslerne til det halv-automatiske rensesystem.
Det er nok bare noget sod der har sat sig. Akslerne får lige et par dask med hammeren. Men nej der sker ingen ting.
Til sidst må jeg hente noget WD-40 og efter lidt nørklen kommer der så småt bevægelse i systemet. Kigger på uret. Ups så er det vidst på tide at komme afsted. I med renselemmen og så så op og kigge sig i spejlet. Pyhhhh et bad havde nok været på sin plads, men i koldt vand (fyret var jo slukket for at jeg kunne rense det), nej vi venter lige til vi har hentet den lille. Så vasken klares i håndvasken, og så lige et hurtigt tøjskifte og så afsted. Ja nåede det lige.
Nu er det så lige jeg sidder her og tænker hvor længe holder jeres rensebørster og hvor tit motionere i jeres halvautomatiske renseanordning på jeres Benekov. Kan det være rigtigt at det ikke kan stå en sommeren over uden man vrider i håndtaget? Rensede fyret inden det blev sendt på sommerferie og her virkede det fint.