Jeg er helt ny i stoker sammenhæng, men har altid haft brændeovn, så kender til det med ild og fyring.
Mit gamle oliefyr står til en udskifting, og har besluttet mig til at der i fremtiden skal fyres med flis, så kan jeg bruge mit træ mere effektivt end i ovnen, og jeg slipper for at hugge og flække.
Men da jeg som sagt er ny i stoker sammenhæng, så kunne jeg rigtig godt tænke mig at se et cpi 12 anlæg "in action"
Jeg har fået af vide at Twinheat er et rigtig godt men også lidt dyrt mærke, men det er det enste anlæg jeg har kunnet finde der kan fyre med skovflis og yder under 16 KW.
Jeg har selv et hus på 130 kvm, fra 1971, som er nogenlunde isoleret, og vi planlægger at bygge ca. 50 kvm til hvor der selvfølgelig skal være gulvvarme i.
Fyret skal placeres i garagen, og jeg skal have en 110 l. varmvandsbeholder indenfor.
Jeg har pt. ca. 18 m3 rum til flis og bruger pt. 1200 l olie og 5-10 m3 brænde om året.
Hvis der er en i nærheden af Favrskov kommune der har lyst til at vise sit fyr frem vil det være helt kanon, og hvis der er andre som kan give mig nogle gode informationer omkring sådan generelt med stoker, flis og twinheat så vil det også være helt perfekt.

Venlig hilsen Erik