Vi har købt en ejendom hvor hele huset skal laves om indvendigt. Dvs der bliver lavet gulvvarme og vægene bliver isoleret så godt som vi kan.
Huset er i 2 plan 243 kvm i grundplan og 165 kvm på loftet. Det er i føste omgang kun i stueetagen vi laver beboelse men forbereder dog på 1 sal med isolering,vvs og el.
Vi har i huset vi bor i i dag en DB stoker som har kørt til UG fra dag 1 med piller,korn,skaller og alt billigt jeg har kunnet finde. Så det ved jeg at det kører...

Der hvor det store spørgsmål kommer ind er at nu er jordvarme så meget oppe i tiden og det skulle være så godt.
Vi har jorden til at kunne ligge masser af slange ned og mulighed for også selv at lave arbejdet.
Folk vi kender har fået lavet jordvarme og de er glade for det...DOG er der blevet lavet beregninger på hvor meget strøm de ville komme til at brug...Og det passer ca hvis man ligger 50% overi hvad de blev "lovet" og så er det jo kæden hopper lidt af synes jeg.
Laver man en investering på 100.000 kr eller mere og man så bruger mere strøm end beregnet så er man næsten gift med sådan et anlæg pga. den høje investering.
Jeg kan se mange fordele i jordvarmen og kan ens elforbrug holdes nede så er der ingen tvivl om det er langt den nemmeste løsning.
Men investingen i en stoker snakker vi ca 60.000 kr. og bliver prisen på korn hvor den er i dag skal strøm blive stort set gratis for at jordvarmen kan være med i det spil.
Man kan ikke sammenligne to anlæg hvor man ved det ene bare skal åbne for varmen og ved det andet skal der fyldes korn eller lign. i siloen samt en del rengøring.
Hvad er jeres erfaringer med jordvarme.......Kan se på brugte kedler bla. på den blå avis at flere sælger deres kedler og går over på jordvarme.
Hvad ville i vælge at gøre......