Er der nogle der vil kigge på min installation og se om der er ting der er helt tosset og bør laves om ?
En ting der skal laves er en shunt imellem kedel og tank, men hvilken løsning er bedst ? købe en komplet Termovar ladeventil eller findes der en mere simpel løsning som virker lige så godt ?
Glæder mig til at høre jeres dom
Jes
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.
Jeg kender ikke teknikken med at tegne på sådan et anlæg her i forum, men hvis du monterer en 3/4" Danfoss radiator termostat med løs føler på et rør, som du sætter mellem røret, der går opad til tanken fra kedlen og ned til returen før pumpen. (I vandløbsretningen).
Så skal termostatens løse føler monteres på returen mellem kedel og pumpe.
Så vil det fungere.
Hej igen Ernst, jeg ved godt det er en gammel tråd.
Den ventil du snakker om, hvad hedder den og hvilken føler skal man bruge ? jeg har prøvet at kigge efter delene, men er blevet forvirret af alle de muligheder.
Nu er ventilen monteret og anlægget er testet. Den blander fint vandet, men den tager stadig meget koldt vand fra tanken så returen er stadig meget kold indtil tanken bliver varm.
Kan jeg have monteret noget forkert ?
Det er lidt svært. Kan du ikke lave en tegning med hvordan du har tilsluttet din shuntventil og oplyse nøjagtigt hvilken ventil. Så skal vi nok få den shunt til at køre.
Mvh. Leif. Selvgjort er absolut velgjort - når det virker efter hensigten ! Motto: Forsøg altid at lave tingene så enkelt det er muligt.