Så har fruen lige bestilt en uge i Skallerup Klit - og det er jo båre dæjligt.
MEN - hvad gør man så lige med fyret ?? Det rigtigste er vel at slukke når vi tager afsted, og så komme hjem til et pissekoldt hus, eller hvad ? Skal man lade cirkulationspumpen køre ?
mvh
Allan
på ferie - hvad gør i med fyret ?
-
- Stoker VII
- 18
- Mit fyr: PL27 Silver, nyeste software
- Areal: 210
- Brændsel: træpiller
- Årligt forbrug: ca 8-10 to
- Geografisk sted: Midtjylland
-
- Stoker VIII
- 18
- Mit fyr: Benekov 27PL silver
- Areal: 260
- Brændsel: Kirsbærsten
- Dagligt forbrug: slukket pt.
- Årligt forbrug: 10-15 ton.
- Geografisk sted: Sydsjælland, Faxe, Orup
Jeg regner med at koble min Alarm udgang til IHC styringen så bliver der sendt en mail til en ven der køre ud og kikke hvis der er problemer.
Jeg over også at købe en sms sender som så kan give besked hvis der er alarm.
hvis alt komme til at virke som forvendet vil fyret vel kunne køre et par uge inden besøg.
Jeg over også at købe en sms sender som så kan give besked hvis der er alarm.
hvis alt komme til at virke som forvendet vil fyret vel kunne køre et par uge inden besøg.
Du får HØJST de du betaler får (tit mindre)
-
- Supporter
- 18
- Mit fyr: Baxi 1,5 350L
- Areal: 190 +værksted 130
- Brændsel: Estonia
- Fremviser gerne i postnummer: 5560
- Dagligt forbrug: ca 8-30
- Årligt forbrug: ca 5-6
- Geografisk sted: Frøbjerg (FYN)
- Har takket: 105 gange
- Blevet takket: 292 gange
jeg ville da lade fyret køre... du skal vel bare have fat i en der vil fylde op med brændsel... og med fordel skrue noget ned for varmen i rumene i huset...
ved ikke hvor længe du kan køre på fuld tank
jeg har lige været hjemme fra i 4 dage....
uden at ændre på temperraturen pga papdatter var hjemme
de 175kg piller jeg kan have i tanken kan række ca6-8 dage..
Tror du ikke der er en der kan fylde på du kunne jo spørge på forumet... der bor sikkert en i nærheden :-)
ved ikke hvor længe du kan køre på fuld tank
jeg har lige været hjemme fra i 4 dage....
uden at ændre på temperraturen pga papdatter var hjemme
de 175kg piller jeg kan have i tanken kan række ca6-8 dage..
Tror du ikke der er en der kan fylde på du kunne jo spørge på forumet... der bor sikkert en i nærheden :-)
Mvh thy.... ps viser gerne Banditten frem hvis det sku være
https://stokerlog.dk/public.php?userid= ... 96df9256b2
Flemming Illum Nielsen

https://stokerlog.dk/public.php?userid= ... 96df9256b2
Flemming Illum Nielsen
-
- Redaktør
- 18
- Mit fyr: 10 KW Scotte Mini
- Areal: 96/87 m2
- Brændsel: German Pellets
- Fremviser gerne i postnummer: 5474
- Dagligt forbrug: 11 kilo
- Årligt forbrug: Est. <6 ton
- Geografisk sted: Veflinge, Fyn
- Har takket: 142 gange
- Blevet takket: 149 gange
Re: på ferie - hvad gør i med fyret ?
Enten slukke eller bruge nitro-x og skrue ned for varmen i huset.Mr. X skrev:Så har fruen lige bestilt en uge i Skallerup Klit - og det er jo båre dæjligt.
MEN - hvad gør man så lige med fyret ?? Det rigtigste er vel at slukke når vi tager afsted, og så komme hjem til et pissekoldt hus, eller hvad ? Skal man lade cirkulationspumpen køre ?
mvh
Allan
MvH Ulrik©
-
- Stoker VII
- 18
hmm- jeg kan køre 3 dage på fuld tank - MEN - jeg er nødt til at fjerne slagger hver dag, det er nødvendigt, ellers blokker det herden helt til. Jeg vil jo være rimeligt sikker på at fyret ENTEN stopper pga slagger i herden, ELLER kører tør for korn. Det sidste kan vel give tilbagebrand når den er ved at nærme sig helt tom ?? Jeg tror jeg vælger at slukke fyret når jeg tager afsted - det er 5 dage, og det er sku noget pis - men desværre nok den løsning jeg har det bedst med . Jeg vil have det skidt med at tænke på hvad fyret NU står og laver uden mit falkeblik 

-
- Stoker IV
- 18
- Mit fyr: Ikke udfyldt
- Geografisk sted: Gludsted, Midtjylland
-
- Stoker Pro Sponsor
- 18
- Mit fyr: MGM Junior
- Areal: 211 i 3 plan.
- Brændsel: Træpiller
- Fremviser gerne i postnummer: 9900
- Dagligt forbrug: -
- Årligt forbrug: ?
- Geografisk sted: Frederikshavn
- Har takket: 1 gang
- Blevet takket: 1 gang
Jeg ville også skifte til tp, og så skrue godt ned for varmen. Evt få en til at fylde magasinet, så der er varme på når man kommer hjem.
Mvh
BVMP
MGM Junior, stålskorsten. Står i udhus/værksted forbundet med huset m. 2x12 m Løgstørrør. Dertil 7,56 m2 IDMK indbygningssolfanger mod syd. 750 l akku-beholder incl. 250 l nedsænket vvb. 6,0 kW. 400 V varmelegme "just in case".
BVMP
MGM Junior, stålskorsten. Står i udhus/værksted forbundet med huset m. 2x12 m Løgstørrør. Dertil 7,56 m2 IDMK indbygningssolfanger mod syd. 750 l akku-beholder incl. 250 l nedsænket vvb. 6,0 kW. 400 V varmelegme "just in case".
-
- Stoker VII
- 18
Det er jo selvfølgelig rigtigt - måske jeg lige skal øve mig lidt med piller inden vi skal afsted - jeg synes jeg så andetsteds at det ikke KUN er ilten der skal hæves til 8 %. Og den må for pokker kunne køre en del dage på 400 liter pillerBVMP skrev:Jeg ville også skifte til tp, og så skrue godt ned for varmen. Evt få en til at fylde magasinet, så der er varme på når man kommer hjem.

-
- Stoker VII
- 18
Hæh - ja det kunne være en ide !Ulrik skrev:Og hvis du blander en smule rapsolie i, kan det køre endnu længere
Jeg har da forresten glemt at fortælle at jeg har købt en GAVE til mig selv :-) Efter jeg stod med skægget i postkassen mens jeg var sneet inde bag 2 meter høje driver, KOM der jo et strømsvigt !!!!! Så kan det sateme være jeg bandede mig selv langt væk med min snak om generator - som bare forblev SNAK !
Så nu har jeg købt en 2000 watt generator i Bilka til 1600, det var fame da billigt ! De havde også en 1000 watt til 800, også 4-takt, rigtig sød lille fyr - lige til campingswuwnen, meeeen jeg besindede mig og købte kun den ene, hehe.