Som jeg også spørger til i diagrammet , hvad har i lavet ved påfyldning/aftap???
For at kunne lukke af hvis noget skal udskiftes eller lign. måske det er overkill, men jo også derfor jeg efterlyser noget feedbackandersen2009 skrev:Måske et dumt spørgsmål.... Hvorfor har du alle de stophaner på..???
Ok så jeg skal have cirkulationspumpen på før ekspansion?eller bare imellem ekspansion og shunt???Jan_Al skrev:Du skal have cirkulationspumpen flyttet længer ind til kedlen ellers vil din shunt kreds til kedlen ikke virke. Såfremt at du vil bruge trykekspansion så ville jeg flytte pumpen ned på returen som sidste led før kedlen. Jeg forstår ikke rigtig hvorfor at du vil have motorstyret tre-vejsventil på til fremløb til vvb. Som jeg ser det så vil den jo lukke af for varmen til huset når vvb kalder på varme. En almindelig ventil med fjernføler ville måske være bedre til formålet og billigere
Ja den skulle nok kunne klare begge dele men det skulle være til sommerdrift af VVBskovbach skrev:brugsvand priotering hvorfor der er ingen grund til det den skal nok klare begge dele
Jan_Al skrev:Cirkulationspumpen skal over på det lille stykke imellem ekspansion og shunt. Vedr. varmtvandsprioritering så kan du jo bare lukke for de to ventiler til radiator- og gulvvarme kredsene. Jeg kunne forstille mig at det med 3-vejs ventilen kunne give problemer på en kold vinter dag.
Ja det var også det jeg regnede medMichaelK skrev:
3-vejs motorventil giver ikke mig problemer over hovedet. Min ventil er dog styret af styreenheden
på fyret. Det ved jeg ikke om din vil være?
Mvh.
Slet ingen der vil byde ind med noget??NLA skrev: Ja det var også det jeg regnede medgrunden til en motorstyret ventil skulle være at styringen så også styrede pumpen så der ikke blev spildt varme fra VVB
Men måske der også kan være andre løsninger??? anyone??