20 mm rustfri fladjern med 7 mm huller monteret med 6 mm rustfri skruer, tværstiverne er 40 og 60mm..
Der bores 7mm huller i buen og skruerne monteres med ovnkit..
Nemt hurtigt og billigt..
På min er den kun nødvendig foran !? Jeg ved ikke helt hvorfor, men går ud fra det er den vej sneglen presser materialet !?
Men den kan sagtens monteres bagpå efter behov !
Se nu bliver det interessant. Jeg ved jo tilfældigvis at Klaus har købt en fejlproduktion med magasinet på venstre side
Når min snegl kører er det primært bagved jeg kan opleve at der kommer klaser af sort korn. Min har magasin på højre side. Er der generelt den betragtning med hhv. magasin på højre og venstre side.
Jeg er den glade ejer af en PL27 med magasin i venstre side. Når der kommer klaser, og det er heldigvis ikke så tit, så er det altid foran - altså ud mod lågen, disse forekommer. !!
Måske har det virkelig noget at gøre med fødesneglens rotationsretning at gøre, selv om jeg har svært ved at tro det.
Bremsens funktion er lige så god som de "gamle" modeller, og det ekstra huller er til så man kan justere efter brændsel type.. Men jeg har en forhåbning om den holder længere, der er jo ingen svejsninger der kan ruste..
Ja der vist et mønster i magasinside og klumpeside..