Ja, nu valgte det gamle Dantrim at brokke sig igen med et utæt brænderhoved, så der står vand i hele brændkammeret med en cementklods af træpiller til følge, og jeg har efterhånden fået nok af det skrammel

min far har netop købt en scotte 30KW med en opop kedel så vidt jeg husker.
han har desværre ikke kørte mere en 1 måned med det, så erfaringerne er ikke så store, men indtil videre er han godt tilfreds, så jeg er lidt tændt på den løsning men mangler lige lidt mere indput.
Jeg har ca. 225 m2 beboelse der er middel til godt isoleret. Derudover har jeg 160 m2 værksted/gildesal hvor jeg godt kunne tænke mig at varme ihvertfald de 80-100 m2 op. Pt. er det uisoleret, så der går måske 3-4 år før jeg får varme på derude.
Jeg er blevet anbefalet en 30KW pga. størrelsen af det opvarmede areal, men er der noget med, at det er smartere at tage en mindre der kører tæt på max belastning det meste af tiden, fremfor en stor der kører med lav last altid?
Den gamle dantrim er en 22KW så vidt jeg husker og det har til tider knebet med at holde temperaturen når det har været rigtigt koldt hvis der ikke også er blevet fyret i brændeovn, men det skyldes måske også at radiotorene kun er enkeltlags over det meste af huset, så arealet er ikke så stort. Påtænker at få dem udskifted med gulvvarme i løbet af 1-2 år.
Omvendt vil det jo også være dumt, at købe et fyr der passer nu men er for lille om 2-3 år?
er der nogen fordel ved en woody fremfor scotte evt?
Indtil videre har jeg kun fyret med træpiller og egenligt ikke savnet mulighed for andet, da mit brænde som regel kører i brændeovn (2 stk i huset) men er der andre fyr der er mere alsidige/bedre.
Da jeg ofte er bortrejst skulle det helst være et fyr der er pålideligt og bare kører så længe der hældes piller på og man renser det. Det bliver nemlig min kæreste der skal passe det i længere perioder

På forhånd tak for hjælpen