Han er tit væk en dag eller to af gangen (bor alene) og har derfor anskaffet sig en kombikedel hvor han kan fyre med pind når han er hjemme, og en oliebrænder kan tage over når vandet er ved at blive for koldt.
Planen er nu at han skal ha en ombygget 1200ltr olietank på som akku, og den regner jeg med at montere med en laddomat, som normalt. Det jeg så har spekuleret på... Hvis man nu svejser yderligere en retur til fyret i toppen af tanken, og så montere en magnetventil på begge returrør, ude af fase (en åbner når den anden lukker) og så samler disse i et Tee inden laddomat. og lader en T-G termostat i kedelvandet styre disse.
Hvis vi nu siger at oliefyret er sat til eks 50 grader, og T-G til 60:
Min kammi er hjemme, smider pind i dyret, temperaturen stiger over 50, oliefyret slår fra, temperaturen stiger over 60, T-G slukker for den øverste ventil, og åbner for den nederste, laddomat sørger nu for opladning af tanken...
Senere når bålet er brandt ud, så falder temperaturen i fyret til under 60 grader, den nederste ventil lukker og den øverste åbner... argh

Nogen forsag, og er der andet jeg har overset?
På forhånd tak Tonni Madsen