Vil umiddelbart gætte på, du har en klapventil et sted på shunten der hænger. Det er dog lidt svært når man ikke ved hvordan dit anlæg er skruet sammen. Du har vel ikke et diagram over dit anlæg du kan hæfte på her ?
Ellers er der nok også andre der kommer med et bud.
Mvh. Leif. Selvgjort er absolut velgjort - når det virker efter hensigten ! Motto: Forsøg altid at lave tingene så enkelt det er muligt.
BAXI Bonus 30 + akku. tank som sikkert er Østjyllands bedst isolerede (30 cm under bunden, mellem 40 og 80 cm på siden samt 70 cm på toppen isoleringsmaterialet er flamingogranulat)
Tegn på et stykke A4 papir og brug en scanner til at lave en jpg fil. Eller tage et billede af tegningen med et fotografiapparat (lidt besværligt).
Du kan også bruge et tegneprogram til og tegne diagrammet i. Der er mange muligheder.
Ved også Ernst har lavet en masse diagrammer der ligger i en doc fil, der er et Word format. Kommer i tanke om det vist er Pelle der har tegnet. Han kommer nok og forklare hvordan.
Mvh. Leif. Selvgjort er absolut velgjort - når det virker efter hensigten ! Motto: Forsøg altid at lave tingene så enkelt det er muligt.
Da jeg ikke selv har lavet rørføringen i huset og den er skjult i isolering, i skråvæg/skunk/etageadskillelse, kender jeg ikke dette forløb, dog ved jeg at der er recirkulation på ekspantionsbeholderen på en eller anden måde...
Og stigrøret til ekspantionen er ligeså varm som fremløb på fyret pt. (Det er i hverfald frostsikkeret ) Dette har jeg ikke oplevet før...
Hvad sker der lige for det? Skal jeg godt nok til at he en pumpe på til VVB?
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.
Især hvis den sidder på returen, kan du vel godt risikere en dårlig eller manglende eller endda baglæns cirkulation i VVBen? F.eks. hvis nu shunten står meget åben, kan fyret jo bare trække vandet den vej hjem.