Man kan finde mange gode input herinde, men er stadig i tvivl om hvilken stoker jeg skal vælge.
Mit hus er på 380 m2 og isoleret næsten som et nyt, dog med få undtagelser. Derudover vil jer gerne være sikker på at have nok kapacitet til at kunne opvarme 100 - 150 m2 værksted (dårligt isoleret).
Jeg har adgang til træ, og ønsker derfor at fyre med skovflis.
Jeg har kigget meget rundt på markedet og har overvejet følgende fabrikanter: Baxi, Gejs, Twinheat og KSM.
Jeg ville gerne kunne dimensionere anlægget således at jeg kun skal fylde magasinet ca. 1 gang om ugen. anlægget skal monteres i en gl. stald hvor der er halmloft. Her havde jeg tænkt med at opbevare flisen, og med et hul i loftet, opfylde magasinet.
Jeg har regnet ud at jeg skal bruge ca. 2500 L flis om ugen til huset. Og her falder Baxi fra, da de ikke har større magasiner end 600 L. Men mit spørgsmål er så om det er muligt/lovligt at gøre magasinet større eller om der findes en cellesluse der kan holde til flis? og om det selv rende ned gennem et rør og celleslusen oppe fra loftet?
Eller skal jeg vælge et at de andre fabrikanter, er der nogen der har noget erfaring med hvad der er bedst??
På forhånd tak for hjælpen