Min flow-måler sidder også uden for shunt-kredsen; men det er faktisk forkert i følge diagrammet i installationsvejledningen, se f.eks.
http://dvcenter.dk/upload/flowmler.pdf. (der, hvor der står "123" i diagrammet)..
Det vigtigste er vel, at retur-temperaturføleren sidder fornuftigt i forhold til flow-målerens placering inden eller uden for shuntkredsen.
I vejledningen står max. længden på ledningen af temp. føleren opført til 25 m, så man må vel forvente, at energiudregningen er nogenlunde rigtigt op til den længde.
Weblock fra MitPillefyr lavede nogle test-udgaver af sit PC-interface til udregningen af energi-forbruget v.h.a. flowmåleren og forskellen mellem frem- og tilbage-temperatur. Desværre, og til min store sorg, så lykkes ikke at få udregningen stabil nok.
En af grundene er måske, at flowmåleren ikke måler flows under 60 liter/time.
Oldgaard skrev:Så kiggede lidt efter om der stod nogle steder hvor mange liter pr. puls, men enten er jeg blevet stæreblind eller også er det ikke beskrevet.
er det korrekt hvis jeg benytter mig af standart opsætningen = 10 liter pr. puls ?
10 liter pr. puls er korrekt indstilling for denne måler. Det er en fejl, at det ikke er beskrevet; men kun er standardværdien i styringen.