Jeg skal om en lille måneds tid til at lave et fyrrum og grave noget rør ned i voret "nye" hus

Meen der er jo så mange forskellige slags at vælge imellem.
Jeg vil gerne have nogle tal på hvor godt de forskellige rør er isolerede, men det er ikke nemt at finde. Har læst en del indlæg herinde, men synes ikke jeg kan finde noget med nogle konkrete tal.
Samtidig ved jeg ikke helt hvor stor en dimmension jeg skal op i.
Huset er af ældre dato 1931 og er mellem godt isoleret. Det er små omkring 100kvm i grundplan og overetagen er også udnyttet (ca 165kvm)
Der er små 20m fra fyrrum til stuehus og jeg regner med det hele skal varmes op af en 13KW KSM stoker.
Jeg har selv kigget lidt på dette rør: http://content.wavin.com/WAXDK.NSF/page ... 012011.pdf
VVS NR: 087802027
Er de 25mm ikke nok til et hus af den størrelse?
Er det en fordel at vælge enkelte rør fremfor dobbelt? Her tænker jeg kun på varme spild.
Prisen på rørene har ikke så stor en betydning igen, bare vi for nogle ordentlige rør. Vil meget hellere give 100-150 ekstra pr. meter og vi så kan undgå en snefri plet henover gårdspladsen til vinter

Er løgstørrør at foretrække eller er konkurenternes lige så gode eller måske bedre?
Der er jo mange producenter bla. wavin, isoplus uponor osv. Hvilke leverer de bedste rør

De skal gerne ligge i jorden i mange år, så det er nok et dumt sted at spare.
Jeg håber der sidder nogle kloge mennesker derude der vil dele deres viden og erfaringer med mig
Mvh Jesper Glintborg