efter 1 år har jeg købt et ekstra brænder rør til udskiftning således at jeg har 2 der er i omløb.
Hvert år udskiftes røret og sandblæses og klar til brug næste sæson, jeg har desværre en kedel som nok er lidt over den størrelse som ville være nødvendig til mit hus, men den kører fint men om sommeren kører den en det på meget lav blus, det resultere i at kulstoffet brænder ud af materialet og efter nogle år begynder det at knække. mder til kommer det at jeg ikke renser kedlen s tit som jeg nok burde....

Det størtse problem i alt dette er at der brænder en slagge bagerst i brænderrøret, de piller som jeg bruger har et aske smeltepunkt på > 1400C men desværre blokker den nogen gange op bagerst i brænder røret, ved overgangen fra sneglrenden.
Brænderhovedet er forsynet med 6mm huller bagerest ibund af røret og i toppen forrest, disse er boret op til 8mm og
jeg har nu blændet 2 (16 ialt) rækker huller i bunden af brænderrøret og kun tre huller i toppen, det tyder på at forbrændingen er flyttet en del frem i brænderrøret og væk fra sneglen..
mere følger når den har kørt lidt mere...