Tjah - det var så ikke helt færdiglavet alligevel.
Er pt. på arbejde laaangt hjemmefra, og bruger så ledige stunder til at optimere det kommende varmeanlæg.
Ændringerne er:
1
Den udfasede oliefyrede kedel havde indbygget VVB. Det nye anlæg er med seperat VVB. Efter nærmere overvejelser, er jeg kommet frem til at der ikke længere er nogen gevinst ved at have VVB i akku.tank 1, nærmere en gevinst idet fjernelse vil optimere lagdelingen i akku.tankene.
2
Indbygning af 3-vejsventil
6 og motorventil
5.
Forudsætning er at jeg ikke har brænde til Vigas'en eller ikke har tid til at passe den op.
Når der i den varme tid mangler varme
, fyres der op i Baxi og akku.tanke varmes op. Når akku. tanke er varmet op = 60 gr. i bunden (eller hvad temp. jeg nu kommer frem til under indkøring), sender termostaten i akku.tank bunden et stopsignal til Baxi'en og et skiftesignal til ventilerne
5 og
6, så jeg herefter får varmen fra akku.tanken. Dvs. at jeg kan fyre op, og så glemme alt til der igen mangler varme.
Jeg har indikeret tidsforsinkelse i signalet til
5 og
6 for at holde cirkulation på kedlen indtil den er "brændt ud". Ved ikke om det er nødvendigt og i givet fald hvor længe, men det vil indkøringen vise.
Har tænkt mig at
5 og
6 skal være med fjederretur, så de går i sikker position (cirk. gennem Baxi)ved evt. fejl.
UPS: Ser lige på tegningen, at jeg nok hellere må serieforbinde
6 og
5, så
5 ikke kan åbne medmindre
6 er skiftet til Baxi. Nå - det kan den 3-vejs Honeywell jeg har heldigvis.
Gode forslag og kritiske spørgsmål er velkomne. Ligeså er flabede bemærkninger - også fra Søren