En mekanisk on/off kobling, hydraulisk aktiveret. Bilen skal op på en vis hastighed for at dette vil ske da motor og hjul låses sammen og dette kan kun ske inen for et af motoren begrænset område. Der er jo ingen mulighed for slip melkem motor og hjul, ej heller nogen cvt gear eller andet
Ny bil, Mitsubishi Outlander PHEV
- John Skov Jensen
- Redaktør
- 15
- Indlæg: 5003
- Tilmeldt: 02 maj 2009 20:40
- Mit fyr: Atmos DC40GD
- Areal: sammenlagt 350 m2
- Brændsel: Bøg
- Fremviser gerne i postnummer: 8370
- Geografisk sted: Ødum, 8370 Hadsten
- Blevet takket: 440 gange
Re: Ny bil, Mitsubishi Outlander PHEV
- John Skov Jensen
- Redaktør
- 15
- Indlæg: 5003
- Tilmeldt: 02 maj 2009 20:40
- Mit fyr: Atmos DC40GD
- Areal: sammenlagt 350 m2
- Brændsel: Bøg
- Fremviser gerne i postnummer: 8370
- Geografisk sted: Ødum, 8370 Hadsten
- Blevet takket: 440 gange
Re: Ny bil, Mitsubishi Outlander PHEV
Så læste jeg lige det han skrev igen.Lintz skrev: ↑18 okt 2020 18:52 Så blev vi lige pillet ned. John.
https://blog.bilbasen.dk/redaktionen-el ... er-305339/
Det er tæt på umuligt at undgå hjulspind i regnvejr. Gang på gang ligner du en teenager uden kørekort, når du skal sætte i gang.
Det passer ikke, den laver ikke hjulsspin med mindre der er is eller sneglat føre, det er jo ikke en racerbil
Og så slår det mig, det er jo ikke PHEV modellen han skriver om, men den alm. Outlander (non hybrid) på benzin eller diesel. Den har af indlysende ikke samme type transmission som PHEV modellen
- Lintz
- Stoker Pro Engel
- 12
- Indlæg: 7985
- Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
- Har takket: 1380 gange
- Blevet takket: 796 gange
Re: Ny bil, Mitsubishi Outlander PHEV
Indrøm nu bare at både du og jeg har købt noget skramnelJohn Skov Jensen skrev: ↑19 okt 2020 11:17 Så læste jeg lige det han skrev igen.
Det er tæt på umuligt at undgå hjulspind i regnvejr. Gang på gang ligner du en teenager uden kørekort, når du skal sætte i gang.
Det passer ikke, den laver ikke hjulsspin med mindre der er is eller sneglat føre, det er jo ikke en racerbil
Og så slår det mig, det er jo ikke PHEV modellen han skriver om, men den alm. Outlander (non hybrid) på benzin eller diesel. Den har af indlysende ikke samme type transmission som PHEV modellen
For sådan en motorjounalist ved jo hvad han snakker om
Nu har jeg siddet og kigget forskellige test af Kona Hybrid. Danske og udenlandske og her er bedømmelsen også vidt forskellige.
Nogle gange skal man bare lade det kører ind af det ene øre og ud af det andet.
Det er mange gange ens mavefornemmelse det kommer an på.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.
- John Skov Jensen
- Redaktør
- 15
- Indlæg: 5003
- Tilmeldt: 02 maj 2009 20:40
- Mit fyr: Atmos DC40GD
- Areal: sammenlagt 350 m2
- Brændsel: Bøg
- Fremviser gerne i postnummer: 8370
- Geografisk sted: Ødum, 8370 Hadsten
- Blevet takket: 440 gange
Re: Ny bil, Mitsubishi Outlander PHEV
Det har du ret
Men en hjulspins bil, det er den ikke sådan en Outlander PHEV
Med 1900 kg så lugter det aldrig af dækrøg
Måske hans prøveeksemplar var tunet :-)
- John Skov Jensen
- Redaktør
- 15
- Indlæg: 5003
- Tilmeldt: 02 maj 2009 20:40
- Mit fyr: Atmos DC40GD
- Areal: sammenlagt 350 m2
- Brændsel: Bøg
- Fremviser gerne i postnummer: 8370
- Geografisk sted: Ødum, 8370 Hadsten
- Blevet takket: 440 gange
Re: Ny bil, Mitsubishi Outlander PHEV
Så fik jeg testet Outlanderen på en god lang motorvejstur, Ødum til Malmø og retur
Godt 350 km hver vej med maks 10 km samlet væk fra motorvejen
Og heldigvis viste din triste info fra din kammerat ikke at holde vand i min bil
Afsted i morges med fuldt opladet batteri sydpå af E45. 1000m har jeg til tilkørselsrampen. Og det blev til 29km på el inden motoren startede første gang, heldigvis noget mere en de 10 din kammerat opnåede.
Jeg tankede i Kastrup efter at have kørt hele vejen fra Ødum på E45 og E20. Sammenlagt et forbrug på 15,9 km/L godt hjulpet af at batteriet var helt opladet inden start.
Hjemturen fra Malmø på E20 og E45 med udgangspunkt i et flad batteri gav 13,0 km/L
Begge veje en del trafik så hastigheden lå mellem 115 og 125 km/t, dog et stykke på fyn begge veje med 80 km/t begrænsning grundet udvidelse til 2*3 spor
Så jeg er positivt overrasket :-)
Min vitara leverede 8,0 km/L på denne tur jeg har kørt mange gange
Nu mangler jeg en motorvejstur en aftenstund hvor jeg kan ligge en længere periode på 130 km/t uden anden trafik der gør man skal løfte speederen
Re: Ny bil, Mitsubishi Outlander PHEV
Godt at læse at du får lært bilen at kende, og nok også finder ud af hvordan du lige kan presse den lidt, hvis du bliver rigtig "grøn" men fedt nok. Det er da en fin snit for den bil.John Skov Jensen skrev: ↑20 okt 2020 17:55 Jeg tankede i Kastrup efter at have kørt hele vejen fra Ødum på E45 og E20. Sammenlagt et forbrug på 15,9 km/L godt hjulpet af at batteriet var helt opladet inden start.
-
- Stoker XIV
- 13
- Indlæg: 813
- Tilmeldt: 02 jun 2010 10:36
- Mit fyr: pt i lejet rækkehus med gasfyr :-(
- Areal: 110
- Dagligt forbrug: 0
- Årligt forbrug: 0
- Geografisk sted: Pedersborg, Sjælland
- Har takket: 327 gange
- Blevet takket: 42 gange
Re: Ny bil, Mitsubishi Outlander PHEV
Og så kom du ikke forbi til en kop kaffe ?!?John Skov Jensen skrev: ↑20 okt 2020 17:55 Så fik jeg testet Outlanderen på en god lang motorvejstur, Ødum til Malmø og retur
Godt 350 km hver vej med maks 10 km samlet væk fra motorvejen
- John Skov Jensen
- Redaktør
- 15
- Indlæg: 5003
- Tilmeldt: 02 maj 2009 20:40
- Mit fyr: Atmos DC40GD
- Areal: sammenlagt 350 m2
- Brændsel: Bøg
- Fremviser gerne i postnummer: 8370
- Geografisk sted: Ødum, 8370 Hadsten
- Blevet takket: 440 gange
Re: Ny bil, Mitsubishi Outlander PHEV
Sorry, det havde jeg ikke lige fanget, at du bor der
Jeg kikker gerne forbi til VP spark og en pils en anden gang :-)
Jeg kikker gerne forbi til VP spark og en pils en anden gang :-)
Re: Ny bil, Mitsubishi Outlander PHEV
Jeg har vist glemt og spørge , om din kan køre af sig selv, "adaptive speed pilot"? eller sån noget?
Jeg har flere gange nu, så anmeldere sidde i nye Ford modeller, og slippe speed og bremse, og køre i byen på adaptive mode, hvor den ser hvad ligger foran og hvad er i siderne, så den kører udenom, og den bremser når en foran bremser (nok ikke for rødt uden en foran).
Det ved jeg personligt ikke om er fedt, har dog lane assistent aktiv nu, det er bedre, og man blive skubbet lidt hvis man rykker ud nær rabatten Der kan man næsten også slippe rat, jeg får dog en påmindelse efter 5-10 sekunder at jeg skal holde hænderne på rattet.
Jeg ved Ford lancerer en selvkørende funktion i deres Mach-E model, som er Ford Sync 4.0 (jeg har 3.4) , som kan det.
Jeg kan måske bare spørge om du ville bruge det, hvis du havde det, altså køre uden at holde på rat og bruge pedaler, og overlade det til bilen? Måske efter Kastrup til Malmö men i byen?
Jeg har flere gange nu, så anmeldere sidde i nye Ford modeller, og slippe speed og bremse, og køre i byen på adaptive mode, hvor den ser hvad ligger foran og hvad er i siderne, så den kører udenom, og den bremser når en foran bremser (nok ikke for rødt uden en foran).
Det ved jeg personligt ikke om er fedt, har dog lane assistent aktiv nu, det er bedre, og man blive skubbet lidt hvis man rykker ud nær rabatten Der kan man næsten også slippe rat, jeg får dog en påmindelse efter 5-10 sekunder at jeg skal holde hænderne på rattet.
Jeg ved Ford lancerer en selvkørende funktion i deres Mach-E model, som er Ford Sync 4.0 (jeg har 3.4) , som kan det.
Jeg kan måske bare spørge om du ville bruge det, hvis du havde det, altså køre uden at holde på rat og bruge pedaler, og overlade det til bilen? Måske efter Kastrup til Malmö men i byen?
- John Skov Jensen
- Redaktør
- 15
- Indlæg: 5003
- Tilmeldt: 02 maj 2009 20:40
- Mit fyr: Atmos DC40GD
- Areal: sammenlagt 350 m2
- Brændsel: Bøg
- Fremviser gerne i postnummer: 8370
- Geografisk sted: Ødum, 8370 Hadsten
- Blevet takket: 440 gange
Re: Ny bil, Mitsubishi Outlander PHEV
Jeg har ikke adaptive cruise control, det var næste pristrin der havde det med.
Jeg har dog kørt meget med det i div. Avis biler rundt i verden og det er en super feature ved tættere kørsel f.eks på motorvej
Så hvis det var der, ville jeg bruge det hele tiden.
Kørte en Mercedes A i Stockholm for ikke så længe siden, og dens lane departure warning var så aggresiv at den rykkede i rattet og og aktiverese bremserne. Virkelig generende ar køre med, selv om man koblede det fra, kom det aut tilbage når bilen havde været slukket
Jeg har dog kørt meget med det i div. Avis biler rundt i verden og det er en super feature ved tættere kørsel f.eks på motorvej
Så hvis det var der, ville jeg bruge det hele tiden.
Kørte en Mercedes A i Stockholm for ikke så længe siden, og dens lane departure warning var så aggresiv at den rykkede i rattet og og aktiverese bremserne. Virkelig generende ar køre med, selv om man koblede det fra, kom det aut tilbage når bilen havde været slukket