Skovløber skrev:Når du får den igang, kan du så komme til at påvirke regulatorgas fjeder...
Så kan du måske tjekke om den virker, dvs hvis man strammer, så tager motor flere omdrejninger.
Ja det kan jeg, og det virker perfekt. Kan også se den regulerer fint både ved tomgang og når den får gas.
nu husker jeg ikke helt motortypen, men er kondensatoren ikke en del af platinsættet?
en død kondensator kan nemlig lave det nummer med at køre fint i en kortere tid, og derefter bare gå ud og kan startes igen efter lidt afkøling.
svsommer skrev:nu siger du den kan starte igen efter kort tid er det når den har kølet af ell?
prøv at kontrollere ventilspillerum
mener ikke at ventilspillerum kan justeres på en B&S. dog kan man slibe af ventilløfteren
svsommer skrev:nu siger du den kan starte igen efter kort tid er det når den har kølet af ell?
prøv at kontrollere ventilspillerum
Den kan startes umildbart efter den er gået ud, altså mens den er varm. Det er når den skal trække sig selv og klippe. Står den startet med klipperen slået fra er der ingen problemer, kun når den skal trække sig selv og klipperen.
Flammen skrev:nu husker jeg ikke helt motortypen, men er kondensatoren ikke en del af platinsættet?
en død kondensator kan nemlig lave det nummer med at køre fint i en kortere tid, og derefter bare gå ud og kan startes igen efter lidt afkøling.
mener ikke at ventilspillerum kan justeres på en B&S. dog kan man slibe af ventilløfteren
Det kunne da godt lyde som om jeg skulle kigge på kondensatoren/platiner. Det har jeg endnu ikke kigget efter.
Den kan startes umildbart efter den er gået ud, altså mens den er varm. Det er når den skal trække sig selv og klippe. Står den startet med klipperen slået fra er der ingen problemer, kun når den skal trække sig selv og klipperen.
den får for mager blanding. er luftfilteret ikke sådan en flad todelt metaldåse? der er nogle huller i bunden, prøv at blænde dem 50%, det giver en federe blanding.
ps. hvis det er et skumluftfilter, så skal det vrides op i olie for at filter sand og støv fra (se evt. B&S manual). der giver også større modstand og dermed federe blanding
Jo det er sådan en 4 cm høj metaldåse, med et skumfilter inden i.
Er sikker på den gamle IKKE har mættet filteret med olie.
Hvilken olie skal jeg bruge ?
Og skal den bare ned og lægge i det noget tid og så vrides som en karklud ??
Renevinum skrev:Jo det er sådan en 4 cm høj metaldåse, med et skumfilter inden i.
Er sikker på den gamle IKKE har mættet filteret med olie.
Hvilken olie skal jeg bruge ?
Og skal den bare ned og lægge i det noget tid og så vrides som en karklud ??
Det hjalp ikke med olie i skumfilteret :-(
Prøvede at dække 50% af huller af, nu kan den holde sig igang, men den kører meget langsom selvom den får fuld gas.