Nu er jeg naturligvis ikke hjemme det næste lange stykke tid.
Så jeg har ikke adgang til manualen.
Har flg problem:
Motoren der skubber piller ind via skubbearmen kører ikke rundt.
Dvs der skubbes ikke piller ind i kammeret.
Magasinet er nu tømt.
Der er rødt lys nede ved motoren, så den får strøm.
Er der nogen der kan huske om der sidder en sikring eller en overhedningsdims på / ved motoren ?
Jeg mener at kunne huske at motoren kan overophedes og derfor skal slukkes i et par timer. Men jeg kan ikke huske om der skulle gøres mere, eller om det i det hele taget er korrekt.
Motoren er sandsynligvis blevet overbelastet af for mange piller i magasinet - det er et andet problem jeg skal høre om nogle har fundet en løsning på (fandt et indlæg om at der måske skulle skiftes 3 relæer i motor styringen), men ikke hvor disse relæer sidder samt hvor mange, og hvad prisen er på disse.
Og glædelig jul til alle :-)
Skubbe motor problemer C4
- NuIgen
- Stoker I
- 12
- Indlæg: 15
- Tilmeldt: 10 apr 2012 13:11
- Mit fyr: Passat C4 fra 96
- Areal: ca 650 - 700
- Brændsel: mest træpiller
- Årligt forbrug: 20-25 tons
- Geografisk sted: Sydøst DK
-
- Stoker XIV
- 15
- Indlæg: 909
- Tilmeldt: 10 jan 2009 19:18
- Mit fyr: Jordvarme
- Areal: 250
- Brændsel: El
- Årligt forbrug: 25-30000
- Geografisk sted: sdrj
- Har takket: 1 gang
- Blevet takket: 3 gange
Skubbe motor problemer C4
Har du kigget sikringer i eltavlen. ?
Når du taler kan du kun sige noget du allerede ved. Når du lytter kan du lære hvad andre ved.
M.v.h. Olli.
M.v.h. Olli.
- NuIgen
- Stoker I
- 12
- Indlæg: 15
- Tilmeldt: 10 apr 2012 13:11
- Mit fyr: Passat C4 fra 96
- Areal: ca 650 - 700
- Brændsel: mest træpiller
- Årligt forbrug: 20-25 tons
- Geografisk sted: Sydøst DK
Skubbe motor problemer C4
Ja, eltavlen er desværre ok.
El forbindelser til fyret også ok.
Min stand-in havde en halv-ekspert på besøg, jeg kunne desværre ikke selv være der.
Han mente det enten var nyt styresystem, måske en ny motor eller måske relæerne.
Intet nyt under solen desværre.
Det er måske også ved at være på tide med en ny og opdateret model.
Der er sket meget siden Passat lancerede denne C4 i 96.
Men en ny passat har jeg sq ikke råd til
El forbindelser til fyret også ok.
Min stand-in havde en halv-ekspert på besøg, jeg kunne desværre ikke selv være der.
Han mente det enten var nyt styresystem, måske en ny motor eller måske relæerne.
Intet nyt under solen desværre.
Det er måske også ved at være på tide med en ny og opdateret model.
Der er sket meget siden Passat lancerede denne C4 i 96.
Men en ny passat har jeg sq ikke råd til
- john m
- Stoker XIV
- 16
- Indlæg: 816
- Tilmeldt: 29 dec 2007 07:53
- Mit fyr: 16 kw blackstar
- Areal: 170m2+55m2 værksted
- Brændsel: træpiller
- Dagligt forbrug: 4 -35 kg
- Årligt forbrug: ca 6000
- Geografisk sted: ejstrupholm
- Har takket: 33 gange
- Blevet takket: 28 gange
-
- Stoker IV
- 9
- Indlæg: 106
- Tilmeldt: 18 dec 2014 22:09
- Mit fyr: MGM Comfort 15
- Areal: 220+60
- Brændsel: Træpiller
- Årligt forbrug: ?
- Geografisk sted: Nordjylland
- Blevet takket: 3 gange
Skubbe motor problemer C4
Kunne godt lyde som det er relæer. Men giv da lige en tilbagemelding på udfaldet.
Hvilken type styring har du på?
Hvilken type styring har du på?