Husk, hvis du åbner spjæld ved røgrør så snyder du jo egentlig bare røgtemp måleren, og hvis spjæld som er helt lukket giver 200+ så gør det egentlig ikke meget at du lader falsk luft sive ind ved spjældet. Det er stadig samme røgtemp som passerer, bare mere afkølet ved spjældets åbning
Har du også justeret åbningen ved blæseren og hvor meget lader du sive ind der på siden? (med denne styring er den helt åben her)
Jeg har aldrig prøvet at rengøre nedfaldskakten med andet end murske, måske skulle jeg prøve dit trick der
De sidder dog ikke fast så tit, så jeg bekymrer mig, primært når der er for meget varme den ikke kan komme af med.
Min styring klarer ikke cirkulationspumpe men da jeg havde den gamle styring lod jeg den stå på 55c , så den gik igang når kedel var begyndt at varme vand nok op til radiators.
btw, du har nok ikke boret 4 huller i sneglen
Den kan misforstås og jeg har været der. Du har lavet huller i transport/stålrør som piller trækkes op igennem, sneglen indeni er forhåbentlig intakt
Hvad er dine sommer intervaller? Altså hvor lang tid før den slukker? og hvor stor er VVB? jeg har ikke været heldig med det, og blev trær af, den overhedede og nedfaldsrør blev fyldt med træpiller.