https://www.facebook.com/15903254806328 ... =2&theater
Kommentarer til denne ???
En lille video der er værd at se.
- Lintz
- Stoker Pro Engel
- 13
- Indlæg: 7985
- Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
- Har takket: 1380 gange
- Blevet takket: 796 gange
En lille video der er værd at se.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.
-
- Stoker XIX
- 12
- Indlæg: 5485
- Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
- Mit fyr: 24 kw black star semirens
- Areal: 200
- Brændsel: piller
- Fremviser gerne i postnummer: 4261
- Årligt forbrug: 7,2 tons
- Geografisk sted: høve - skælskør
- Har takket: 407 gange
- Blevet takket: 425 gange
Re: En lille video der er værd at se.
Hvis han har ret, så tænker også jeg på noget andet;
En motor går bedre når det er tåget end når er tørt i vejret. Årsagen er at de fine vandpartikler går fra vand til damp på brøkdele af et sekund, når forbrændingen foregår, og hjælper med at forstøve brændstoffet.
Derfor har både B&W og BMW (På deres motorcykler) Lavet forsøg med at forstøve vand i indsugningsluften.
Forsøgene gik galt, fordi vanddampen vaskede oliefilmen af cylindervæggen, og cylinder/stempel blev slidt op
Jeg har ingen ide om han har ret, men hvis han har, og der virkeligt er så meget vand i, som vist på filmen, så vil det blive et problem
Der bliver i øvrigt dannet meget vand, ved forbrænding af sprit:
Ethanol, sprit: C2H5OH + 3O2 → 2CO2 + 3H2O
En motor går bedre når det er tåget end når er tørt i vejret. Årsagen er at de fine vandpartikler går fra vand til damp på brøkdele af et sekund, når forbrændingen foregår, og hjælper med at forstøve brændstoffet.
Derfor har både B&W og BMW (På deres motorcykler) Lavet forsøg med at forstøve vand i indsugningsluften.
Forsøgene gik galt, fordi vanddampen vaskede oliefilmen af cylindervæggen, og cylinder/stempel blev slidt op
Jeg har ingen ide om han har ret, men hvis han har, og der virkeligt er så meget vand i, som vist på filmen, så vil det blive et problem
Der bliver i øvrigt dannet meget vand, ved forbrænding af sprit:
Ethanol, sprit: C2H5OH + 3O2 → 2CO2 + 3H2O
- Lintz
- Stoker Pro Engel
- 13
- Indlæg: 7985
- Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
- Har takket: 1380 gange
- Blevet takket: 796 gange
Re: En lille video der er værd at se.
Syntes det er værd at bemærke at det primært er på motorer som holder stille i længere tid. Som her hvor han nævner veteran knallerter. Men hvis det også har den effekt som du omtaler her syntes jeg det er lidt bekymrendetriumph skrev: ↑18 jan 2020 12:23 Hvis han har ret, så tænker også jeg på noget andet;
En motor går bedre når det er tåget end når er tørt i vejret. Årsagen er at de fine vandpartikler går fra vand til damp på brøkdele af et sekund, når forbrændingen foregår, og hjælper med at forstøve brændstoffet.
Derfor har både B&W og BMW (På deres motorcykler) Lavet forsøg med at forstøve vand i indsugningsluften.
Forsøgene gik galt, fordi vanddampen vaskede oliefilmen af cylindervæggen, og cylinder/stempel blev slidt op
Jeg har ingen ide om han har ret, men hvis han har, og der virkeligt er så meget vand i, som vist på filmen, så vil det blive et problem
Der bliver i øvrigt dannet meget vand, ved forbrænding af sprit:
Ethanol, sprit: C2H5OH + 3O2 → 2CO2 + 3H2O
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.