Helt enig, og mon ikke der kommer noget frem med noget nepotisme i denne sag? Der er vel også nogle der skulle have noget ud af det
Når jeg har et udstedt kørekort og kører for stærkt, får jeg en bøde for at have gjort det, med et billede af et køretøj og et individ inden i, fordi det blev dokumenteret at jeg har kørt for stærkt. Det er mit ansvar. Er det ikke dokumenteret at jeg har gjort det selvom det var synligt at jeg kom blæsende gennem en by med 120 km/t, sker der intet. ( måske ikke det bedste eksempel )
Når jeg bygger, søger jeg en byggetilladelse og bygger, det er mig der står til ansvar for byggeriet foregår lovligt iflg. den byggetilladelse der er udstedt på mit ansøgningsgrundlag. Huset bliver godkendt på grundlag af byggetilladelsen, selvom huset ikke følger de ting der står i den. Det er jo ikke dokumenteret at det ikke følger tilladelsen, derfor får jeg godkendt byggeriet selvom det kan ses det ikke er lovligt.
Når jeg skimmer miljølovgivningen, får jeg en tilladelse til at gøre nogle ting, og skal dokumenterer at jeg opfylder det i tilladelsen skrevne. Der kommer nogle og kigger på papirerne og siger ok, selvom det ildelugtende minkjord flyder ned mellem støvlerne på den tilsynsperson som skal føre tilsyn. Skidtet bliver godkendt til forsat drift / deponering af jord, for papirerne er jo i orden, men jeg mener stadig også det er den som får tilladelsen som har ansvaret for det der foregår, "forureneren betaler".
Den sunde fornuft er helt væk, selvom det er helt tydeligt at jeg kørte for stærkt, at jeg byggede noget synligt ulovligt, at jeg lod den forurende jord flyde videre ud over matrikelen.
Mht. alt det miljø, og de unge.
Jeg havde været oppe på værkstedet og lave service på vores ene bil, en Peugeot 208, og fortalte mine unger at jeg også havde måttet påfylde AdBlue og Eolyse væske, hvortil min dreng rigtig nok spørger "hvor mange forskellige typer væsker skal den bil lige have for at kunne køre?" Godt spørgsmål:svanggaard skrev: ↑30 jan 2024 12:33 Hele affaldssektoren greenwash'er på livet løs. Og vi danskere æder det råt - så længe vi kan få lov at købe tandpasta, iPhones og kopnudler i dobbelt indpakning. Strømperne holder til få dages brug, vi starter bilen for at hente en pose matadormix, og neonskiltene lyser 24/7/365. Jeg kan s'gu godt forstå de unges frustrationer.
- Diesel
- kølervæske
- Sprinkler væske
- Motorolie
- Gearolie
- Servo olie
- Væske for AC
- Bremsevæske
- AdBlue væske
- Eolyse væske
-
Og så har jeg nok glemt noget
Så skal der skiftes AdBlue beholder på nogle en gang i mellem inkl. pumpe i beholder ( dog ikke sket på denne ), men hvor blev det store miljøregnskab lige af i denne løsning på partikel forurening. Som jeg husker det prøvede en del tysker at løse denne på dieselerne ved at køre den med lidt federe blanding diesel / luft når ikke lige bilen stod i testbænk. Spørgsmålet er om ikke det er overkill alt det her skrammel vi sætter på i miljøets tegn. Ja, jeg forstår også godt de unges frustration, og jeg skrev nok også denne ”blanding” i frustration.
Mvh Smoelfen