Smut 25 skrev:Hej og tak for velkomsten har nu været her længe men har bare læst og ikke blandet mig...
Nå jeg kan ikke finde ud af og lægge billeder ind så jeg skriver..
1 Kedeltempratur
2 Kedeltempratur 20-90 gr står på 40 (så er der 60 gr.)
3 Snegelperiodetid 10-60 sek står på 60 sek.
4 snegl on periodetid 10-100% står på 10%
5 Blæserhastighed 50-100 % Står på 100%
6 Blæser off forsinkelse 0-5 min står på 2 min
7 Pausefyrings priodetid 15-30 min står på 15
8 Pausefyrings on tid 10-60 sek står på 40 har lige sat den ned på 10 her til morgen... har en ide om det er her det går galt i snegltiden ved pausefyr
9 programvalg 1-8
Håber der er nogen der blir lidt klogere og har lyst til og hjælpe mig
Hej der, JA-stoker medlem....
Jeg har selv en stoker, som er ca 1 år med den gamle styring, så jeg kender IKKE den nye styring. Du skriver i dit tidligere indlæg at den kører 10 sek, men her skriver du 10%. Dette må vi have lagt fast om, hvad der er fup eller fakta!
På min styring er det i %. Jeg ved at den nye styring (printet) er lavet om på flere punkter og der KAN være forskel mellem teksten på frontpladen og, hvad der står i manualen....
Umiddelbart mener jeg ikke at 10 sekunder kan passe at kunne være det mindste interval i periodetid - nærmere %, som du måske har aflæst på forsiden...
Selv slukker jeg (da jeg har 1200 akkumulering for tiden) for stokeren jævnligt mellem hver ca 12-24 time (forventer solvarme tilsluttet i morgen)...
Jeg finder din snegl periodetid for lang i forhold til din snegl periodetid. Jeg har valgt at køre oftere (lille snegl periodetid) med lille snegl ON tid. Dette finder jeg at laver et mere kontroleret bål. En større mængde piller leveret sjældent finder jeg hjæmmende for et stanilt bål!
Mine parametre med træpiller er pt, som du kunne prøve...
1. Målt kedeltemperatur: 48 grader (den har været slukket siden i formiddags)
2. Kedel temperatur ønsket: 58 grader
3. Snegl periodetid: 25 sek
4. Snegl ON periodetid: 10%
5. Blæserhastighed: 60%
6. Blæser OFF forsinkelse: 0.0 sek
7. Pausefyring periodetid: 15 min
8. Pausefyring ON tid: 10 sek
Held og lykke med stokeren og jeg er sikker på at du får den til at køre meget bedre!