vejrkompensering mgm (easy)

Spørgsmål vedr. MGM samt det tilbehør der laves til MGM pillefyret
Besvar
pendec

vejrkompensering mgm (easy)

Indlæg af pendec »

Jeg sad og læste lidt om BS+ vejrkompensering, og jeg ved fra anden , hans henter informationen fra internettet.

Nu er spørgsmålet, i tidligere indlæg fra 2016, fik vi talt om vejrkompensering var lovkrav, og det tænker jeg så ikke er på min easy model, altså aktiveret, og kræver nok en måler eller mere for at fungere korrekt?

Nogen som kender til det lovkrav fra 2016 , som kan genopfriske evt, linke til kravet?

Jeg har en NTC måler, fra en BS+ , og en anden ekstra som skal bruges på min Danfoss linkcc løsning. Måske er det sådan en som skal bruges, og så skal den vel bare udendørs? Synes jeg har set nogle manualer på andre sprog nævne dette.

triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
12
Indlæg: 5485
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Har takket: 407 gange
Blevet takket: 425 gange

Re: vejrkompensering mgm (easy)

Indlæg af triumph »

Som jeg har forstået det :
Normalt er vejr kompensering en ekstra shunt, hvor fremløbstemperaturen til huset, styres af udetemperaturen. Dette er altså ikke en del af fyret, men en del af installationen. Derfor er der ikke krav om at det er fyret der styre fremløbstemperaturen.
pendec

Re: vejrkompensering mgm (easy)

Indlæg af pendec »

Ja, jeg har kigget lidt på NBE's vejrkompenserings løsning med en "esbe" ventil som så styres af udendørs temp.

Så forveksler jeg måske nogle NBE funktioner og mit eget, som har nogle funktioner for at tilslutte temp måler, hvor NBE så styrer cirkuleringen , og det samme skal må sættes på mit , før pillefyrs styring egentlig kan styre den ventil som løfter/sænker fremløbs temp.

Lige nu er det jo hvad min ESBE ventil lidt gør, den er dog manuel, måske ikke, er ikke sikker.

Besvar