hey der....
undskyld at jeg blander mig...
jeg har lige smidt en 275-18 FX med iltstyring i mit fyrrum.... som køre piller..og for første gang idag begyndt at studer lidt med at trykke rundt på skærmen i undermenyerne...
det skal lige siges at jeg er HELT grøn hvad det angår pillefyring.... så jeg aner ikke hvad jeg rigtig blander mig i...
men jeg har købt anlæget letter brugt og der har den tidliger ejer stillet lidt på det....og jeg har så bare kørt videre med han`s indstillinger, her den sidste uges tid og det lader til at køre okay...."tror jeg"...
syntes gennerralt at ilten ligger noget lavt 20-25 sek efter den har kørt piller ind... og så kommer den der op ad...
nu har jeg lige kigget på det med at få pausetiden frem på skærmen og der skriver den 50.....
så skriver ksm at ved høj pausetid og lav ilt at man skal sænke indkøringstiderne og max 10% af gangen... og sekunderne skal fordobles for hvert trin...
men hvordan gør man det når den springer med 3 sek mellem hver indstilling... og i trin O er det jo mer en 10%...
eller er det mig der ikke er helt med...
skovbach skrev:Tak For den hurtige svar Jan
Har måske ikke fået formuleret mig rigtig
Har også 10 min på sneglen i pause men syntes at den når at brænde langt tilbage i sneglåbningen inden den starter igen
Og fyre jeg med træ er det brændt så langt ind i sneglen at den ikke kan indhente det med en opstart
De 15-25 og de 30-35 er pv2 tider alså som jeg har forstået de tiden mellem snglen køre i drift
og den er vel beregnet på ilten
Ved godt at den bare går i opstart men det er vel ikke meningen at den skal det hver gang den har været i pause
Hilsen Ib
jeg smed lige min på pause og lurede ind i....
min flammen står bare og "danser" stille og roligt oven på pillerne....
for mig virker det som om at det næste er svært for pillerne at brænde tilbage...
selv er jeg meget opmærksom på det.... men
jeg har da haft min lukket ned et par gange efterhånden for at ændre nogle rør og noget...
og der har jeg bare smidt den på pause... holdt lidt øje med den.. men sørget for at holde kedlen lukket...
kølet den godt og grundigt ned ved at åbne for min buffertank...
slukke for styringen.....jeg vil tro at jeg hade den slukket i omkring 2-2½ timer...
på med noget vand igen...
jeg troede at jeg skulle igang me tændstikker igen.. men nej... der var lige en lille glød og pilleren var faktisk næsten bare "kvalt " lige der hvor dysserne er monteret...
jeg tænte styringen og den kørte lige et hak med sneglen og tænte blæseren... vupti og der var gang i den igen...
og så tænker jeg lidt på om du har lidt falsk lift eller sådanne noget....hvis din ligefrem brænder så langt ind...
så må der da være rimelig gang i bålet i pause.....
mvh leo-pol