hey der
som nogle nok har set har jeg instaleret et KSM 275-18FX... med iltstyring...købt letter brugt...
og jeg er helt grøn hvad det angår at fyre med piller...
men nu hvor de sidste rør bliver ændret på tirsdag skulle selve instlationen gerne være færdig...
og har lidt mer tid til at kæle for indstilningerne...
men den køre nu og har gjort det den sidsta 1½uge og det er sku dejligt,....
jeg har kørt den første uge på sælgeres indstilninger men syntes godt nok at den nappet pillerne godt i sig...
så jeg begyndte så at studer "under menyerne" og så gik det op for mig via manualen at der er andre grund indstilling til den stroker da det er en FX model med 150mm snegl rør og ikke en alm 100mm...
så der er jo ikke noget at sige til at den har taget for sig af retterne....
så sælger har nok haft et rimeligt dyrt forbrug....
men det kørte faktisk fint..... ingen u-forbrandte piller...
og efter jeg har sat de andre grund-indstilninger ind kan jeg da også se det tydeligt at den napper ikke ret meget mer....
men jeg syntes at det er lidt svært at få den til at ramme den pausetid som ksm skriver skal ligge mellem 30 og 35sek....
best som jeg tror at nu sidder den lige i skabet og har gjort det en hel dag... ja så kommer jeg ud næste morgen og så er det som om at den har en tindens til at kravle lidt højt op igen...
så sænkede jeg den lidt yderliger.... og så syntes jeg at den har tindens til at blive noget laver en det foreskrevet.....
hvordan opfør jeres andres ksm`r sig....... er det bare fordi at jeg er "pernippen" her i starten.....??
jeg har prøvet at fyre lidt med brænde i den og jeg syntes ikke rigtigt at det er noget at råbe hurra for...
jeg ved godt at ksm anbefaler at man får monteret en ekstre blæser...
og det er også meningen at jeg skal have det, men indtil sommer hvor jeg kan undvære lugen til fyret ville jeg da gerne fyre lidt....
det brænder da i kedlen... men syntes at det virker som om at det mangler luft som bare fannen...
er der nogle der har den ekster blæser monteret....???
mvh leo-pol