Ulrik » 25 Oct 2010, 14:17 skrev:Overgård Gods er vel også "bare" en virksomhed der køber træpiller forskellige steder fra, putter dem i poser og sælger dem som eget mærke?
Så vil man nemlig sagtens kunne opleve forskel på træpillerne.
Hej Ulrik.
Jeg er ikke i tvivl om at du har ret, men det gør det jo noget sværere at vurdere de enkelte mærker.
Kan det på en eller anden måde luges ud i de mærker, der gør sådant, så det er den samme vare der vurderes? Nok en svær opgave.
Der er vel nogle mærker, hvor indholdet, om ikke andet kommer fra samme fabrik? Jeg tænker her bl.a. på Grenwood, Norrland, Flexheat, Ikea m.fl., ikke fordi jeg er sikker på at alle de mærker kommer fra samme produktionsanlæg.
Andre føler jeg mig sikker på, er mere "tilfældig" hvad der kommer i sækkene. Det kan være dem her i dette indlæg, DLG-piller, Ok-piller og andre "privat" labels........nej, tør ikke nævne flere mærker, er vist ved at bevæge mig ud på dybt vand.
Jeg syntes under alle omstændigheder problematikken er relevant
Ligesom jeg mener det er problematisk, at man ikke engang angiver en kg pris og/eller kWh/kg for de enkelte labels, men som regel en pallepris og så må vi jo lige finde ud af om der er 800 kg eller 1000 kg på pallen og hvor meget energi der loves pr. kg.
Vælg dine kampe med omhu.