Har ikke fået byggetilladelsen endnu, huset er ikke tegnet færdigt endnu. Men entreprenøren ved hvad der skal til så jeg er sikker på det ikke bliver et problem, plus kvarteret er et af de "nye" hvor lokalplanen er gavmild, man må bygge næsten som man vil dog med max glans 25 på taget. Man må bygge 1 og 2 plan, træ, sten etc etc.
Hvad vil du anbefale af setup? Har læst at til komplet gulvvarme installation skal fremløbstemp ikke være så høj? Jeg tror faktisk at det vil være billigere at installere et pillefyr kontra jordvarme, lad os sige at jordvarme bruger 5000 kwh pr år så er det allerede 10k kr om året i strøm nu, og med stigninger vil det om 5-10 år måske allerede være 12-13k i strøm om året. Det an man da få en del piller for - pillerne stiger nok ikk så hurtigt som el.. Det gir mening det du siger med solvarmen, jeg tænker bare på kan sådan et pillefyr "holde til" at køre sådan noget sjat opvarmning om sommeren? Det er vel en del tænd/sluk.
Tom,
Nå ja så kender du jo området

Sådan et scotte pillefyr har den ikk for høj fremløbstemp, eller er det noget pjat? Har læst at Atmos skulle være lidt bedre kvalitet end Orlan, holder det? Mht akkutank, kan man ikke købe en på en 2500-3000 l og så bygge den ind i en kasse med rockwool eller flamingo kugler eller lignende rundtom? Så skal man vel ikke fyre andet end hver / hveranden dag i vintertiden?
Hvis man nu tar fat i en vvs'er og får et samlet tilbud og køber det hele hos ham kan han så mon ikke lave det til omkring 100k? Tvivler på jeg kan installere det selv, vil hellere ha en "prof" til at gøre det så der ikke kommer alt for mange overraskelser, og så man har en man kan ringe til der kender allægget i tilfælde af fejl.
Kan sådan et pillefyr til en 25-30k godt køre "af sig selv" en uges tid hvis der bare hældes piller på? Starte, slukke selv og alt det der? eller skal man op i de der biowin og hva de dyre der hedder for at få stabil drift? hælde piller i en tragt har jeg det fint med og konen synes os det er fint, hun vil næsten gøre alt for at undgå gas