Hej alle;
Tak for gode indspark!
Jeg kan godt se, at det virker lidt tåbeligt at jeg kigger på stoker når jeg nu har adgang til elektricitet til en sveden pris, men det er såen at elpriserne (som i resten af den vestlige verden) er på himmelflugt i Sverige, så jeg har et ønske om, at i en eller anden grad at være uafhængig af dette!
Har i vores nuværende hus et super dejligt jordvarme system, CTC-Eco-el med 600 meter i marken (kan forøvrigt varmt anbefale CTC) Men vores nuværende hus er også isoleret til helvede og med gulv varme i hele hytten. Derfor fungere dette system særdeles godt da jeg jo så kun køre med fremlednings temp på 32-33 grader, hvilket passer skide godt til et jordvarme system!
På vores nye gård, vælger vi bevist ikke at gå isolerings amok, dette er der mange grunde til, Bygnings bevaring (orginale gulve, loft og væg malerier osv) desuden er det konstruktions mæssigt næsten uforsvarligt at pille for meget ved et sundt 200 år gammelt hus! har set for mange skræk eksempler!
selvfølgelig bliver førstesalen isoleret når den tid kommer og produktionen i længerne ligeså.
Desuden kommer vi til at blæse frem med en temp til radiatorene der er så høj at jordvarmen jo stort set vil miste sin effekt!
Hvilket peger mod Stoker (eller masseovn som faktisk var en ide jeg havde overset)
Nu var det ikke for at lyde blæret, at jeg bad jer pege på det ultimative system, men mest fordi jeg simpelthen ønsker mig et overblik over det her marked, og i er det rigtige sted at "stjæle" denne viden.
Tror jeg vil kigge nærmere på TWinHeat som flere af jer peger på!
Indtil videre tusinde tak og bliv endelig ved!
Og glæder mig allerede til at invitere jer alle til fest i fyrrummet