jeg har twinheat ca 15mtr til stuehus når huset engang er færdigt er det på ca200
og har lige instaleret en ny vandtank 300ltr
og tænte så min smedegård pumpe ck 50 400v (50 ? 150) som kortsluttede pga fugt den er nu tør
og den brummer når jeg tænder men køre bare ikke....
1. forslag til ny pumpe
2. fra fyret til huset løber der 2" rør og tanken er sat på fremløb før radiator og gulvarme og ned i 3/4"
og det har jo betydning for den mængde vand og hastighed der kommer igennem men er det kritisk ?
hvorfor ikke bare en grundfoss alpha2 25-60-180??????
"omdrejningstal, kølevandstemperatur, og turbotryk, er alt sammen totalt ligegyldige parametre, som man egentlig ikke skal gå så højt op i."
citat Bigfoot, herning pullingarena.
Ja jeg har 237kvm, den gamle installation er 1" og 3/4". De første 2 meter frem og retur er kun 22mm pex, og det bliver trukket af en 25-40 alpha pumpe, der sjældent er over 10w
min makker har også et twinheat, et M20, som opvarmer 230kvm hus i to plan, og 210 kvm værksted i et plan. Det er alt sammen drevet af en enkelt 25-60-180. En 25-40 havde sagtens kunne klare det, men det var nu lige hvad han havde på lager.
det er også et anlæg med en 400 liters soltank og sådan inkluderet....
"omdrejningstal, kølevandstemperatur, og turbotryk, er alt sammen totalt ligegyldige parametre, som man egentlig ikke skal gå så højt op i."
jamen det var da så lidt.... og dit elforbrug er da også nede i noget vi kan lide!