Jeg har snakket med et par VVS folk og hvordan jeg skal have mit anlæg lavet for at det bliver optimalt.
Mit ønske er at bruge min TH M20i kedel med stoker sammen med en ca 3000L akku tank på loftet og en ladeventil.
Derpå skal der bygges solvarme som varmer i toppen af tanken sammen med kedlen. Jeg vil gerne have en Veksler til det varme vand istedet for en VVB. Det hele skal stå over i fyrrummet 17m fra huset. Dog skal der en veksler i huset også til varmt vand i huset. Ellers bliver afstanden vist for stor. Jeg skal bruge varmt vand i stalden, så derfor skal der være en begge steder.
De fagfolk jeg har snakket med kan ikke forstå mig og det vil ikke virke. 1000L akku som jeg har nu er længe fint, solvarmen skal i en VVB og kun til vandet det kan ikke give varme til centralvarmen.
Jeg kan ikke forstå hvordan det hænger sammen for flere af jer her inde fortæller om i først lige er begyndt at fyre i denne mdr.
Jeg har set denne løsning i Svbech i Viborg og han er nok ikke den eneste. Men er det fagfolkene, den lokale vvs mand, brdr dahl drengene der var med her ude eller SP brugerne der ikke har forstand på VVS?? Jeg tror mest på jer herninde eller har jeg misforstået noget når jeg har læst i forumet??
Håber jeg snart kan finde hovede og hale i det her rør helvede