Nogen, der kan forklare på en enkel måde, hvordan skidtet virker? Fra boringen til vandhanen, så at sige.
DOOOO...Det er fordi du skriver "smækker" så tænker jeg på et hfi relæ. Du mener selvf.tænder og slukker. Ligemeget..Flemming DJ » 13 Oct 2011, 01:32 skrev:For dummies, skulle jeg ha skrevet.
Så er det nok for højt tryk, der gør den så hidsig. Ville bare gerne undgå det kolde øjeblik under bruseren, når pumpen slår i gang.
Jeg mener, den er med membran.
Pelle> Der er sgunte overgang i noget, fordi relæet trækker.... Det skal sådan nogle da, for at få pumpen til at køre.
Min Grundfos-hydrofor med membran skal ha et fortryk på 2 bar. Checkede for nogle måneders siden - alt OK, selv om det er flere år siden jeg installerede den.Uffe Henneberg » 12 Oct 2011, 18:07 skrev:...med membran skal den pumpes til ønsket fortryk og der er 2,5 måske for meget men det må stå på hydroforen.
Ahh hvaffor forfilter? Her på egnen må vi ikke behandle vandet på nogen måde :-(Flemming DJ » 15 Oct 2011, 21:09 skrev: - og måske skiftet forfilteret.