Har en bekendt der skal til at montere et bio 18 anlæg (hercules kedel)
anlægget skal køre med trykekspansion!
Spørgsmålet er skal anlægget monteres men en Termisk SYR overløbs/ overkogssikring eller er anlæggets automatik nok (lovligt) til at sikre anlægget mog kogning med div. kedelige ting til følge??
BAXI Bonus 30 + akku. tank som sikkert er Østjyllands bedst isolerede (30 cm under bunden, mellem 40 og 80 cm på siden samt 70 cm på toppen isoleringsmaterialet er flamingogranulat)
Spørgsmålet er skal anlægget monteres men en Termisk SYR overløbs/ overkogssikring eller er anlæggets automatik nok (lovligt) til at sikre anlægget mog kogning med div. kedelige ting til følge??
Bio18 er IKKE godkendt til trykekspansion, - uanset hvordan du monterer det.
Eneste løsning er at køre åben ekspansion på kedlen, - og evt. vha. en veksler køre trykekspansion på anlægssiden.
BAXI Bonus 30 + akku. tank som sikkert er Østjyllands bedst isolerede (30 cm under bunden, mellem 40 og 80 cm på siden samt 70 cm på toppen isoleringsmaterialet er flamingogranulat)
levi » 19 Oct 2011, 21:10 skrev:
Bio18 er IKKE godkendt til trykekspansion, - uanset hvordan du monterer det.
Eneste løsning er at køre åben ekspansion på kedlen, - og evt. vha. en veksler køre trykekspansion på anlægssiden.
Det informerer de vist ikke om når man køber det. Jeg var med omme i nabolaget og hjælpe med monteringen af sådan en skiderik. Det var også på tryk.
"omdrejningstal, kølevandstemperatur, og turbotryk, er alt sammen totalt ligegyldige parametre, som man egentlig ikke skal gå så højt op i."
citat Bigfoot, herning pullingarena.
Bigfoot » 20 Oct 2011, 19:43 skrev:
Det informerer de vist ikke om når man køber det. Jeg var med omme i nabolaget og hjælpe med monteringen af sådan en skiderik. Det var også på tryk.
Det er mit indtryk det er et meget udbredt fænomen at man undlader at informere herom, - der er også sælgere der fortæller kunderne at anlægget er godkendt til trykekspansion (forhåbentlig pga. uvidenhed), - jeg har flere eksempler herpå fra vores nabo "grosperten" i Gørlev.