Vi overvejer at opsætte et lille pillefyr på 16-20 Kw i vores bryggers. Hvilken model sviner mindst ved rensning.
Jeg har i forvejen et Baxi MH 4.0 på mit værksted og et Baxi kan i hvert fald ikke komme på tale i et bryggers
Findes der noget selvrensende der er til at betale ?
Et Hoval Biolyt, lukker for asken når du trækker den lille vogn ud med asken i.
Den er på hjul og kan transporteres hen hvor du vil til tømning da den er 100% tæt, det er smart...
Prisen er i den lidt høje ende, men jeg er utroligt glad for mit, der har ikke været nogle problemer overhovedet, det kan også nævnes at det kører meget lydløst, det er rart når det står et sted man færdes en del.
Ja, jeg har min BioWin (BioLyt og BioWin er samme fyr), lige ved siden af tørresnorene.
Det er der ingen problemer i, selvom jeg dog ikke ligefrem har vasketøjet til tørring, den
ene gang om året fyret lige skal have en rensetur
Det er støver mest er faktisk træpillerne, for jeg har ikke pillesug på mit fyr. Det betyder
at jeg står lige ved siden af vasketøjet, og tømmer poserne ned i magasinet. Heller ikke
det byder dog på de store støvmæssige udfordringer
Biotech er i samme klasse. Dog er der ikke låg på askeskuffen, men er man forsigtig, så er det ikke noget problem. Derudover er det kun hver 2 måned om vinteren man skal tømme den. Derudover er der ikke nogen gener.
En fordel vi de her fyr er også at man påfylder et andet sted. Det giver støv der hvor man påfylder. Det kan ikke undgås. For biotechs vedkommende kan siloen stå 20 meter væk. Jeg har selv min silo 7 meter væk i et skur, hvor mine piller også står.