Frydendal » 29 Oct 2011, 09:10 skrev:Jo længere jeg graver mig ind i substansen, jo mere klar bliver den. Andresens Bioenergi er ikke VVS uddannet og derfor må de ikke gøre noget. Det samme gælder måske også Sørens firma?. Så forstår jeg hvorfor dette pjat med at have 2 VVS´ere på samme opgave - da det tilsyneladende kun er den ene der er rigtig VVS - den man selv skal bestille.
Grunden til at demontage af gasfyr etc. ikke er med i prisen, - er for at holde en standard monteringspris.
Det skal helst være sådan at anlægget er klar til montering ved ankomst, - så montøren kan nå at montere anlægget på 1 dag, - ellers kan de skarpe monteringspriser ikke holdes.
Vi bruger flere forskellige montører i DK (Vi sender jo ikke en sjællænder til Jylland, - og ej heller omvendt), - fælles for dem alle er at de er proffe til at sætte pillefyr eller solvarme op - men gas anlæg og des lige er de ikke alle proffe i, - derfor er der nogle montører der ikke vil røre ved en gasinstallation.
Olie og fjernvarme er en lidt anden sag, - men gas er som sagt lidt "specielt".
Som der står i vores monteringsbeskrivelser,- så koster "ekstra arbejde" timeløn plus materialeforbrug, - det betyder jo at en evt. montør/Installatør der dækker dit område evt. udover en standard monteringspris kan give en pris på nedtagning af anlæg også (dette udføres normalt på timeløn, - men du kan sikkert godt få en fast pris på en nedtagning også), - der er ingen der siger du skal have fat i 2 vvs-folk - men det er korrekt der er montører/Installatører der ikke vil røre ved gas
Jeg håber det belyser emnet bedre