Havmand » 31 Jan 2012, 09:26 skrev:Min støvsuger laver også statisk, hvis jeg holder på håndtaget i plast og får strejfet røret i metal siger det
Men hvis jeg konstant har kontakt med metallet er der ingen problemer
Derfor tænker jeg at en udvendig afledning må være godt nok...
Tak tak for info, det lader jeg gå videre til min kone
hvad med at sætte en række bræde bolte i røret , inde fra røret og ud så kan du sætte en ledning under møtrikkerne og jord til sidst.
bare en række med en 5-6 stykker kort 6mm brædebolt så er der ikke noget der kan sætte sig fast hoved på en bræde bolt slider du ikke op før røret
snubbi » 02 Feb 2012, 18:39 skrev:hvad med at sætte en række bræde bolte i røret , inde fra røret og ud så kan du sætte en ledning under møtrikkerne og jord til sidst.
bare en række med en 5-6 stykker kort 6mm brædebolt så er der ikke noget der kan sætte sig fast hoved på en bræde bolt slider du ikke op før røret
hej bjarne
jeg har brugt den metode ved centralstøvsuger i privat boliger ,der har jeg sat min. en brædebolt ved hvert suge sted og så en 4kvardrat jordledning der er trukket rund og udlignet røret til jord .
hvis der eks. blivet suget mel støv ,kan der i værste fald sker en støv eksplotion pga.statisk elektrisitit .jeg har oplevet en sådan eksplotion i et korntørreri da jeg var i lære