snubbi » 26 Dec 2011, 14:45 skrev:hej kan du ikke leje en flishugger det er kun en 1 til 2 dage med flis huggeren så er der til vinteren forbrug .
jeg kunne godt bruge en lidt mindre kedel for at få lidt bedre økonomi i den baxi 4,0 , samt at fylde siloen knap så tit med flis
Tanken med at leje en flishugger har været inde men den skal godt nok være af større kaliber da de træer vi plejer at skove er de store sataner.... Og det med at leje er ikke lige mig... Hvis det skulle være skal jeg købe en og det er der ikke lige den store lyst til.... Planen var fra starten at der skulle køres piller i den som jeg kunne få rigtigt billigt da min kammerrat er på et lager hvor de bla pakker piller... Men de må ikke sælge direkte fra lager mer..:-( og så ville jeg køre lidt flis da naboen har en flishugger til traktor... Men han er blevet lidt sur på et par fra vejen så nu kan han ikke snakke til os andre heller.... Men jeg har brænde til de næste mange år der er flækket og klar og meget nemt adgang til mer da vi har en masse kampe bøge træer på grunden som skal ned på et tidspunkt.. Samt skoven ligger nede for enden af vejen... Og der er det at en forgasnings kedel kommer ind i billedet.... Det ville nok være bedere på sigt selv om jeg ikke er meget for at indrømme det