På forhånd tak..

Takker det var sq hurtigtHavmand » 16 Feb 2012, 13:09 skrev:I den murede skorsten - bare det er under hvor bøsningen til din pillegnasker...
Selv har jeg lavet den dovne
Næ, legede bare lidt... Så det er bare en smule aviskongsted » 16 Feb 2012, 13:16 skrev:Havmand: Fyrer du også i selve skorstenen![]()
Der er en mistænkelig glød inde i skorstenen...
Jeg har monteret min trækstabilisator i en ekstra murbørsing, jeg havde liggende. Ca 40cm under røgrøret fra fyret.
//Kongsted
Jeg er hurtig - det siger konen tit til migSkiveren » 16 Feb 2012, 13:13 skrev: Takker det var sq hurtigt![]()
![]()
Men jeg skal lige forstå det... Mener du at placering skal være under røgrøret indgang i skorstenen ??
He he...Jeg er hurtig - det siger konen tit til mig![]()
Helt enig med Brandsen derBrandsen » 16 Feb 2012, 20:13 skrev:Halløj i forum,
Der er jo udbrudt nærmest religionskrige, om hvor en trækstabilisator skal placeres.
Tror dog almindelig konsensus efterhånden er blevet :
Placeres 40 -50 cm over røgrørets indgang i skorstenen, dog mindst 40 cm fra loftet.
Kan dette ikke lade sig gøre, enten pga rørføringen, eller meget lavloftet fyrrum, så
alternativt 40 - 50 cm under røgrørets indgang i skorstenen.
Og under alle omstændigheder, så skal balanceklappen justeres sådan, at stabilisatoren
hele tiden står og vibrerer lidt 'nervøst', selv i forholdsvist stille vejr.
Det betyder i praksis ca 10pa på f.eks en stoker som Baxi, og ca 20-25 Pa på en fastbrændsel kedel.