Her er så mit første indlæg i dette forum, hvor det jo vrimler med en masse gode indlæg. Jeg er dog i tvivl om et par ting, så derfor mit indlæg.
Vi bor på en gård og byggede nyt stuehus på 190m2 i 2006. Huset er rigtig godt isoleret. Vi har, indtil februar i år, haft en KSM multistoker (175-13), men det sprang i luften (fysisk!) og tog det halve af staldbygningen med sig. Det er en lang historie. Vi skal have et nyt fyrrum og selvfølgelig nyt fyr. Vi har ingen planer om at bruge det til andet en piller, så en fullblown stoker er ikke nødvendigt. Jeg har en kollega som har anskaffet sig et Woody og er meget tilfreds.
I forbindelse med genopførelse af staldbygningen laver vi et al-rum på ca. 80m2 med gulvvarme. Der bliver isoleret og sat termovinduer i. Gulvvarmen vil blive etableret som en selvstændig streng, uafhængigt af huset. Det forrige fyr var på 12kW og kørte meget tit på pause, så jeg er lidt nysgerrig på om Woody 16kW er for meget/lidt, når der nu kommer den ekstra bygning på. Såvidt jeg kan forstå så er det et mindre problem mht. kapicitet da Woody er fuldautomatisk?
Fyrrummet er placeret i stalden og der går isolerede slanger/rør i jorden til stuehuset (ca. 10 meter).
Vil Woody 16kW (med Blackstar kedel) være et godt valg? Jeg påtænker at sætte et 500l magasin på.
Håber at I kan hjælpe. På forhånd tak.