Nogen der ved hvad der udløser Askeplade Alarm , havde det 2 gange igår,tog derfor fronten af brænder for at se om der skulle være kommet noget i klemme men der var ikke noget at se. Har derefter kørt uden problemer
Den fik jeg også efter ca. 2 timers drift.
Der kom en mand fra Ekoheat og fandt ud af at motoren der skulle flytte pladen ikke duede og bestilte en ny. Det har nu kørt i 2 uger uden problemer.
michaelbp » 19 Sep 2012, 17:57 skrev:Den fik jeg også efter ca. 2 timers drift.
Der kom en mand fra Ekoheat og fandt ud af at motoren der skulle flytte pladen ikke duede og bestilte en ny. Det har nu kørt i 2 uger uden problemer.
Godt du har fået det til at køre igen
Men min motor fejler ikke noget ,da fyret igen køre som det plejer , men kunne godt tænke mig at høre fra andre der har oplevet noget lignende, med askeplade alarm,og evt. hvad fejlen har været.
Tvillingen » 19 Sep 2012, 18:21 skrev:
Godt du har fået det til at køre igen
Men min motor fejler ikke noget ,da fyret igen køre som det plejer , men kunne godt tænke mig at høre fra andre der har oplevet noget lignende, med askeplade alarm,og evt. hvad fejlen har været.
Har nu fundet ud af hvorfor fyret kommer med askeplade alarm.
Askepladen har ikke nået at aktivere switchen/kontakten inden for en bestemt afsat tid.
Fejlen er enten askeplade,moter,switch.
Jeg har også lige fået det problem. Har haft lortet skilt ad og samlet to gange, har prøvet at øge tiden for askeplade-vandring. Ingen succes.
Det lyder som om moteren kører og når jeg skiller det ad igen har pladen flyttet sig, bare ikke nok til at pinden når hen til mikroswitchen.
Hvis jeg trækker i mikroswitch-armen medens motoren kører så stopper den og begynder at lukke igen, så det er ikke switchen.
Ved manuelt at dreje spindelen kan jeg få askepladen ud i lukket position og samle det hele igen, så der er heller ikke noget forhindrer askepladen i at køre.
Så er der kun motoren. Den var, som andre også har rapporteret, defekt to uger efter fyret blev installeret sensommer 2012 og blev skiftet.
Hvis du har ret så er det lidt skræmmende hvor mange reservedele man skal have liggende for at sikre at fyret kan køre en hel sæson
Hvordan checker man det? Jeg kan manuelt dreje spindelen og pladen flytter sig. Hvis gevindet var slidt op ville jeg tro der var en masse slør og at spindelen nærmest kunne trækkes ud af klodsen.
Har også askeplade alarm. Har skilt den ad og kunne se, at der er metalspåner på gevindstangen. Kan trække spindelen ud af klodsen. Mon ikke den er slidt op, som stidsholt siger... Og det efter kun 4 måneder :-(
Skal have fat i montøren i morgen. Godt jeg har min brændeovn i stuen...
Halløj Dræbersnegl, jeg har fået at fortalt at de nye gevind klodser der bliver lavet produceres enkeltvis og skulle være mere nøjagtige og derfor mere holdbare.
Du må aldrig tro du er værdiløs.
Du kan altid bruges som et dårligt eksempel
Søren-R skrev:Halløj Dræbersnegl, jeg har fået at fortalt at de nye gevind klodser der bliver lavet produceres enkeltvis og skulle være mere nøjagtige og derfor mere holdbare.
det lyder da som en and er det ikke standart gevind i sådan en klods og skulle det blive mere nøjagtig ved at lave den enkelvis mon dog
mon ikke materialet det er lavet er er lige blød nok.