Hej Morten Korckmorten korck » 16 Sep 2012, 17:42 skrev:Hej Fling.
Jeg kan se at du har haft interesse i en Reka stoker. Jeg går med de samme overvejelser nu, og er så lidt nysgerrig for om du valgte en reka og hvad med siloen fik du det lavet eller købte du den fra Reka.
Jo, jeg fik installeret en 20 kw Reka kedel og en føde snegel fra CN i Tiset. Jeg lavede selv et magasin omkring udmaderen på ca. 18 kbm.
Det er en fin størrelse hvilket betyder, at det skal være meget koldt før jeg behøver at fyre mere end een gang pr. mdr.
Jeg fyrer med med Pileflis som jeg selv har. Det tog maskinstatione ca. 45 min at høste de ca. 0,8 ha som jeg vuderer er nok til et års forbrug. Det kostede ca. 1800,- kr + moms og sårn.
Når valget faldt på en 20 kw kedel var det med baggrund i at jeg havde en billig kedel på 20 kw som kørte på fine træpiller, men havde svært ved at følge med. Vi havde en lille udvielse af beboelsen i tankerne og et ønske om varme i værkstedet. Derfor turde jeg ikke gå ned i størelse. Men denne her kedel har meget nemmere ved at holde temperaturen end den vi havde tidliger til trods huset er større om jeg tror temp. har fået et lille skru opad.
Med venlig hilsen
Fling