Det giver da god mening, for en levebrødspolitiker...

Jeg har sgu lidt svært ved at se det "fair" i at man skal betale for sin egen strøm.KristianVilhelm » 06 Nov 2012, 19:28 skrev:Kan godt være det bare er mig, men syntes faktisk det er en mere "fair" løsning end jeg havde regnet med de ville komme med.
Jeg overvejer da klart stadig et anlæg, nu skal det jo så åbenbart være lidt større. Syntes jeg læste et sted de ville hæve loftet fra 6kw.
Når det er sagt er det da lidt sjovt, at det er den "grønne" regering der nakker tilskudsordningen.
Du kan da bare lade være med at bruge energinettet og lagre din strøm på batterier og i varmt vand i jorden? Hvorfor skal en virksomhed stille forsyningssikkerhed og net til rådighed til dig gratis???BWJ » 06 Nov 2012, 19:30 skrev:
Jeg har sgu lidt svært ved at se det "fair" i at man skal betale for sin egen strøm.
Det næste i køen er vel varmemålere på solvarmen
Ugelvig » 06 Nov 2012, 19:40 skrev:
Du kan da bare lade være med at bruge energinettet og lagre din strøm på batterier og i varmt vand i jorden? Hvorfor skal en virksomhed stille forsyningssikkerhed og net til rådighed til dig gratis???
Så du kan skam komme helt ud over problemstillingen med det
Du skriver "hvorfor skal staten finansiere mit energi" ???Ugelvig » 06 Nov 2012, 19:38 skrev:Du må bygge op til 25 kW, hvis det bliver vedtaget. Det er loftet for husstands VE i dag. De 6 kW var loftet for nettoordning.
Jeg syntes faktisk også det er en helt ok løsning. Hvorfor skal staten finansiere mit energi, når samfundet kunne have fået 4 gange så meget grønenergi for de samme penge? Det der bruges til "virksomhedsordning" og "nettoordning" svarer til ca. 2 mia. årligt de næste 10 år. For de samme penge kunne samfundet have fået 4 gange så meget energi som der er sat op i år af solceller, hvis de samme 2 mia. var brugt på kæmpemøller. Altså 4 gange så meget energi, hver år de næste 10 år - Tyg lige på den!!!
Ugelvig » 06 Nov 2012, 19:38 skrev:Du må bygge op til 25 kW, hvis det bliver vedtaget. Det er loftet for husstands VE i dag. De 6 kW var loftet for nettoordning.
Jeg syntes faktisk også det er en helt ok løsning. Hvorfor skal staten finansiere mit energi, når samfundet kunne have fået 4 gange så meget grønenergi for de samme penge? Det der bruges til "virksomhedsordning" og "nettoordning" svarer til ca. 2 mia. årligt de næste 10 år. For de samme penge kunne samfundet have fået 4 gange så meget energi som der er sat op i år af solceller, hvis de samme 2 mia. var brugt på kæmpemøller. Altså 4 gange så meget energi, hver år de næste 10 år - Tyg lige på den!!!