Meeeen - den melder ustandseligt udbrændt.

Min buldrer også en gang i mellem.
Røggastemp. er ret lav aldrig over 50 gr. Har ingen turbulator i rørene.
Håber bare at den kommer til at køre uden forstyrrelser fra i morgen.
Det er da klart med 50% besparelse, hvis den kun kører 50% af tiden.. Gnæk gnæk.. Men de "Udbrændt" er som jeg har forstået ellers ved at være væk - har du installeret den nyeste 1.51 FW - det hjalp gevaldigt på mit.draebersneglen skrev:Fik min 900 sidst i september. Den står i et udhus og skal kun producere varme til radiatorerne. Har haft en Scotte/Woody i 9 år og sparet 60 % af udgifterne sammenlignet med olie. Siden jeg har skiftet til Ekoheat (og kun varme i rad.) bruger jeg kun 50 % af pillerne![]()
Meeeen - den melder ustandseligt udbrændt.Somme tider op til 4 gange i døgnet. Nu vil jeg lige køre opdateringen og se om det hjælper. Det er ikke sjovt at stå op kl. 4 for at tænde fyret igen. Jeg gi'r den altså også kun til sommer '13. Hvis den så ikke funker, så er det en blackstar.
Min buldrer også en gang i mellem.
Røggastemp. er ret lav aldrig over 50 gr. Har ingen turbulator i rørene.
Håber bare at den kommer til at køre uden forstyrrelser fra i morgen.
Den ydre diameter er tegnet efter yderside af røgrøret. Dvs. jeg stillede røgrøret på isoleringen og skar rundt om det.jakob40004000 skrev:
Det ville være rigtig pænt af dig! Venter spændt.
Du er godt nok kreativ mht., at finder løsninger på problemerMartinLau skrev:
Den ydre diameter er tegnet efter yderside af røgrøret. Dvs. jeg stillede røgrøret på isoleringen og skar rundt om det.
Hullet i midten skar jeg efter en kop eller et krus med ca. diameter på 60-70mm.
Jeg brugte faktisk isoleringsstumper fra fyret, som jeg fjernede der hvor røgrøret skulle sidde. Men et hvilke som helst andet stykke vil sikkert også kunne bruges.
Den ring der sidder i nu er vel kun 1mm tyk, ca.
Efter ringen kom i forsvandt alle vibrationerne. Så det må være luftturbulens fra de antændte røggasser eller noget i den stil.
Den her "flaskehals" eliminerer dem i hvert fald.
Skorstensfejerens kommentar var:
"Dén dér har jeg ikke set! Så når jeg har renset og jeg er gået kan du sætte den i igen."
Sig til hvis der er noget.
... joo ... men jeg har også justeret på røgsuger og rens og sat en anden type Luxmåler på ...draebersneglen skrev: