http://www.harald-nyborg.dk/p8847/kobli ... sing-adano
Køb det i stedet så er du meget bedre hjulpet....

Og de er begge ABC så de ka det samme, det er bare hvad der er en der har skrevet om dem....

Det er hvis meget minimalt en pulverslukker vil bidrage til sluknings arbejde i sådanne tilfælde.J-B skrev:Vedr. pulverslukker skal være i fyrrummet er ifølge en forsikringsmand at den udløser sig selv ved høj varme og kan slukke branden hvis man er heldig.
Der kan jo gå ild i skidtet når man ikke er hjemme.
Om det er rigtig ved jeg ikke, men det var svaret fra forsikringen, der måtte dog gerne være en uden for rummet også
Hvordan laver du en simpel (og billig) styring til dit sprinkler anlæg ?Havmand skrev:Sprinkleranlæg monteret i mit fyrrum...
Hvis man har en pulverslukker hængende, skal den motioneres.
Få det for vane at hver gang i fylder piller på, renser fyret, eller afholder søndagsbøn hos fyret, at i lige vender slukkeren på hovedet...
Det er da enkelthensan skrev:
Hvordan laver du en simpel (og billig) styring til dit sprinkler anlæg ?
Hvis sprinkleren bliver udløst hvordan får du udløst en alarm fx aktiveret din normale husalarm således at sagen bliver checket up og sprinkleren slukket igen før du får dit hus fyldt med vand ?
Røgmelder er jeg med på - dem har jeg i forvejen et par stykker i huset. Det vil dog ikke gå i fyrrummet. Fyret kan godt ved uheldige vindretninger/kombinationer slå en "prut" dels svejser jeg en gang imellem i værksted/fyrrum.Oldgaard skrev:
Det er da enkeltder er da bare en brand/røgmelder med i alarmsystemet
![]()
kan da fortælle at det bliver mere og mere normalt at folk lige bestiller brand/røgmelder med når de skal have ny alarm op