Min mand kom hjem i dag til en ”udbrændt” alarm, efter at forsøgt at genstarte fyret kom der ”optændingsfejl”. Efter et par forsøg lavede den ”askeplade alarm”.
Da jeg så 3 timer senere kommer hjem og tager brænderen ud for at efterse og evt. rense den, kan jeg konstatere at askepladen ikke kan lukke. Da jeg adskiller brænderen konstaterer jeg at gevindet i askepladen som spindlen skal tage fat i er væk – se vedlagte billeder, det er den klods der sidder fast på askepladen der er tale om. De streger man ser er efterladenskaber efter et gevind, og jeg fandt dele af gevindet liggende i brænderen. Spindlen kan overhovedet ikke tage fat i klodsen på pladen pga. manglende gevind.
Jeg har lige sendt billederne til vores VSS'er som leverede fyret, men taler jo nok ikke med dem før imorgen tidlig. Jeg går ud fra dette er omfattet af reklamationsretten (fyret blev leveret i august 2012). Hvor længe skal man forvente de skal være om at få få reservedel?
Min forhåbninger er ikke store, siden de i efteråret mente de ville være 1+ uge om at skaffe en eltænder. Dengang hjalp Rene' Larsen mig med en akut levering. Men hvad er rimeligt at forvente, det er jo ved at blive koldt igen

På forhånd tak.
mvh
Nicolai
Fuld størrelse billeder : http://hjorth.com/Fyr/DSC03958.JPG og http://hjorth.com/Fyr/DSC03959.JPG