Hej Alle.
Nu er det på høje tid at vi kommer på banen herinde også, så her får i lige en update på situationen.
Til jer der måtte have problemer med Growatt invertere købt hos VVS-Eksperten - vi beklager situationen, og er i fuld gang med at få rettet op på fejlene.!
Skulle du stå med en Growatt inverter med fejl, og stadig ikke har været i dialog med os, vil vi anbefale at du kontakter os snarest med en kort beskrivelse af fejlen, samt installations adresse (mailen bedes sendes til
salg@vvs-eksperten.dk)
Du vil herefter blive kontaktet af en "Growatt-uddannet" elektriker der vil tage action på problemet, og få udbedret den pågældende fejl.
Flere af jer skriver om 2 kinesiske software ingenører der skulle ankomme, og det kan jeg hermed bekræfte, vi havde besøg af dem i sidste uge, hvor de gennemgik nogle fejlbehæftede Growatt invertere sammen med en håndfuld el-installatører, de fandt ret hurtigt ud af hvad fejlene var, og kører i disse dage med rundt og retter fejlene ude på adresserne sammen med el-installatør.
Vi har haft lidt udfordringer med at få software ingenørerne til landet, så dem af jer der er blevet svigtet, og gentagene gange har fået udsættelser, vi beklager al ulejligheden, og ligeledes beklager vi de aftaler vi ikke har været i stand til at overholde.
Vi har PT. 3 fejltyper registreret, og de løses på følgende måder:
1) GFCI fejl - Disse fejl er software relateret, så her bliver softwaren opdateret.
2) PV Isolation - Disse fejl er jordings fejl, så her er det ikke inverteren der er det faktiske problem, vi anbefaler at man skifter jordspyd, eller kontakter sin el-installatør.
3) Power up/down - Inverteren kører op til en given ydelse, og daler herefter ned til 0, og scenariet gentager sig - Disse fejl rettes også med softwareopdatering.
Der er ligeledes flere der skriver at vi bør bytte inverterne om til andre modeller, men det er desværre ikke en mulighed, da vi ikke kan undvige fra den invertermodel der er skrevet på indmeldings blanketten til nettomålerordningen.
Vi har som forhandler et ansvar for at udbedre de fejl der måtte være på de produkter vi sælger, og i dette solcelle-tilfælde er vi der naturligvis også, og som skrevet ovenfor er vi i fuld gang med dette arbejde.
Skulle du have spørgsmål af enhver art, så er du meget velkommen til at kontakte os.
Med Venlig Hilsen.
Medarbejder
Kenneth Nørgaard
VVS-Eksperten Hedensted